Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Agilitytävling och nosaktivering

Av Eva Fabricius - 26 april 2010 22:43

I lördags debuterade Eddie på agilitytävlingsbanorna! Jag och hundarna gick upp kl. 6 i lördags morse för att bege oss till Lomma Brukshundklubb. Det var en mycket trevlig tävling med glada funktionärer vilket passade oss perfekt.


Vi började med agilityklass 1-banan som hade ett par svårigheter. Men Eddie tog sig runt ända till slalomet som var ett av de sista hindren. Där gick han in i andra porten. Och jag valde att köra vidare, vilket leder till disk. Men jag ville att detta bara skulle vara roligt för oss båda och en positiv upplevelse. Och det blev det!! Eddie var så taggad och körde verkligen på i 120 km/h! Trots störningar och lukter och domare mm mm!!


Hoppklass 1 hade ett slalom som andra hinder och vi gjorde samma sak! In i slalom i andra porten. Och jag valde att köra på. Men jag är supenöjd.

Ett stort grattis till alla andra duktiga lundaekipage som fick priser!! Det roliga var också att vi är tre stycken som är sugna på att börja köra agility tillsammans i en egen liten träningsgrupp. Kul!


Nu ska vi träna

1. slalomingångar efter hopphinder. Och slalomingångar från olika håll.

2. gungan

3. drag genom tunnel med hjälp av extern belöning!


Igår la vi spår och körde uppletande på soptippen, jag, Mattis och pojkarna. Det var varmt men hundarna hade det toppen! Jag tror att jag låter bilderna tala för sig själva!


                  

 
 
Ingen bild

Maja

29 april 2010 16:39

Duktiga ni!!!
Vad roligt att det funkar så bra på tävling också! Ni är bäst och Eddie är min lilla favorit-terrier i världen!

 
Ingen bild

Johanna och Diesel

1 maj 2010 22:36

Vad roligt att du kör agility med Eddie! Visst är det viktigast att ha roligt i tävlingsbanan, och cairn är ju som gjord för agility. Ett stort grattis från oss i Stenungsund.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Fabricius - 8 januari 2020 19:27


Om du är träningssugen och sugen på fysträning tillsammans med din hund. Häng då på vår löpargrupp på Lunds BK. Vi träffas på onsdagar och lägger upp träningen efter förmåga, lust och intresse. Alla har olika målsättningar och förutsättningar. ...

Av Eva Fabricius - 6 januari 2020 20:39


Flocken har sedan sist utökats med ytterligare en liten borderterrier. Max eller Gibas Riverdance Code, heter han. En fantastiskt härlig hund som smälter så fint in i flocken. Mängder av härlig energi. Fokus för året är agilityn och spåret. Och v...

Av Eva Fabricius - 27 februari 2018 22:23


    Under våren går jag en webbaserad kurs i tävlingspsykologi för Eva-Marie Wergård. Det finns många böcker om ämnet, bra TED-talks, föreläsningar och diskussioner. En av mina favoriter är Pia Sundhage och hennes bok "Spela på bästa fot - Att l...

Av Eva Fabricius - 29 december 2017 18:51

Jag kan varmt rekommendera Charlotte Kallas bok "Styrka, teknik & pannben" om man vill få träningspepp i vintermörkret.    ...

Av Eva Fabricius - 6 november 2017 20:51


Vilka dagar vi har! Vi varvar att träna för nya lydnadsettan, lägre klass bruksspår och agilityn. Jag har också anmält mig och pojkarna till "Fysträning med hund" för Eva-Marie Wergård och till hennes tävlingspsykologikurs. Det ska bli jätte roligt a...

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards