Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Träning & Tävling & Bad & Bus

Av Eva Fabricius - 26 april 2011 23:14

Vilken härlig påskvecka vi har haft! Varmt och skönt har det varit och mycket hundträning har det blivit.


I torsdags spårade vi med Molle, Lukas och Gudrun. Varmt var det, som attan. Mattias följde med och fotade oss. Eddie fick aldrig ens fäste i sitt spår så det var inte mycket att göra än att bryta. Ozzy spårade dock som en liten gud! Han behöver utmaningar och tydligen var ett nästan bortdunstat spår en bra utmaning. Han plockade den ena apporten efter den andra! Underbart! Sen åkte vi alla och badade.


     


I fredags var det dags för Gåsahoppet i Skurup. Det var flera banor igång samtidigt i inomhushallen. Hög ljudnivå och mycket mycket störning! Men pojkarna jobbade jätte bra!! Och jag kom inte ens på tanken att fundera på att jag skulle kunna glömma banan eller vad som skulle hända om en av hundarna sprang bort. Total fokus och koncentration. Eddie fick med sig en bit av mitt finger på upploppet så blodet rann och jag fick gå till sjukstugan. Så kan det gå, mina vänner! Agility är en farlig sport! Inga resultat att rapportera dock, eftersom vovvarna gick ur slalomet och jag tragglar inte utan lät dem köra vidare. Jag vet inte om det är rätt, men så länge jag inte är helt 100 % säker på att de kan slalomet så vill jag inte stoppa upp dem i en bana på tävling. Där ska de ha rätt attityd och engagemang. Det är det viktigaste!


I lördags åkte vi till Karlskrona och firade påsk med Mattias mamma och Peter. Mm, härligt! Till och med lite lydnad blev det. Man kan ju inte hejda sig!!

På hemvägen åkte vi förbi Åhus Brukshundklubb och jag passade på att träna lite. Då fick jag rapport från Maja som tävlat lydnad i Burlöv att de hade blivit uppflyttade!! GRATTIS MAJA OCH NEMI!!! Bra jobbat!!


             


Hej då, säger Eddie!

       

 
 
Maja

Maja

27 april 2011 00:13

Tack Eva :) Vilka härliga bilder! shit, vad händer på agilityn? ena gången rapporterar du om att Eddie har spräckt ett däck i all iver och nu ditt finger? vill höra allt, ses imorgon! :)

http://www.majaonemi.wordpress.com

Eva Fabricius

27 april 2011 10:39

Hunden är gaaalen, helt enkelt! ;)

 
Ingen bild

Sara

27 april 2011 08:29

Låter som en häääärlig påskhelg!! Vädret gjorde ju en stoooor del utav det också :-)Karlskrona är vackert såhär års, måste ha varit gött för själen. Hur är det med fingret då? Har ju alltid sagt att agility är farligt Eva... du har väl försäkring? ;-)
KRAAAAM

Eva Fabricius

27 april 2011 10:39

Ja ja, men. Helförsäkrad är jag!! Jag hör din röst inom mig att "agility är farligt". När ska du och Dirfa gå kurs för mig?! :)

Toppenväder är som balsam för själen.

Kraaam!

 
Ingen bild

Sara

27 april 2011 13:27

Frågan är när du ska hålla kurs!!! VI är minst tre som står på tur att börja :-)

Glömde innan, vad fin bild på Lucas i vattnet förresten. För det är väl Lucas? TYcker inte det ser ut som Molle...

KRAM

Eva Fabricius

27 april 2011 14:41

O, är ni tre nu??? Vem är den tredje?! Jag ska börja kolla datum då!

Japp, det är Lukas. Visst är den fin och arty?!

Kramar!

 
Thereze

Thereze

28 april 2011 08:36

Som jag sa förut så tycker jag du ska fortsätta om slalom strular - och se nu till att lära dem slalom Eva! :) :) Synd att jag missade er på Gåsahoppet, roligt att du är nöjd!

http://www.gooddog.se

Eva Fabricius

28 april 2011 12:09

Bra bra tänkt!!

Kramar!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Fabricius - 8 januari 2020 19:27


Om du är träningssugen och sugen på fysträning tillsammans med din hund. Häng då på vår löpargrupp på Lunds BK. Vi träffas på onsdagar och lägger upp träningen efter förmåga, lust och intresse. Alla har olika målsättningar och förutsättningar. ...

Av Eva Fabricius - 6 januari 2020 20:39


Flocken har sedan sist utökats med ytterligare en liten borderterrier. Max eller Gibas Riverdance Code, heter han. En fantastiskt härlig hund som smälter så fint in i flocken. Mängder av härlig energi. Fokus för året är agilityn och spåret. Och v...

Av Eva Fabricius - 27 februari 2018 22:23


    Under våren går jag en webbaserad kurs i tävlingspsykologi för Eva-Marie Wergård. Det finns många böcker om ämnet, bra TED-talks, föreläsningar och diskussioner. En av mina favoriter är Pia Sundhage och hennes bok "Spela på bästa fot - Att l...

Av Eva Fabricius - 29 december 2017 18:51

Jag kan varmt rekommendera Charlotte Kallas bok "Styrka, teknik & pannben" om man vill få träningspepp i vintermörkret.    ...

Av Eva Fabricius - 6 november 2017 20:51


Vilka dagar vi har! Vi varvar att träna för nya lydnadsettan, lägre klass bruksspår och agilityn. Jag har också anmält mig och pojkarna till "Fysträning med hund" för Eva-Marie Wergård och till hennes tävlingspsykologikurs. Det ska bli jätte roligt a...

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Min gästbok

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards