Alla inlägg under januari 2013

Av Eva Fabricius - 31 januari 2013 12:55

Hm, kan nog funka som både och!

Av Eva Fabricius - 28 januari 2013 10:50

Pojkarna har fått en ny kamrat; en bostonterrier som bor på nedre botten i vårt hus och heter Mika. Två dagar i rad har Mika undrat om pojkarna vill med ut och leka. Och så klart vill de det! Pojkarna vill ju nästan alltid leka.


 


Det har alltid funnits bostonterrier och boxrar i min familj så jag är faktiskt också nöjd över vår nyfunna lekkamrat.




Av Eva Fabricius - 23 januari 2013 04:47

Av Eva Fabricius - 22 januari 2013 07:33

Av Eva Fabricius - 21 januari 2013 17:12

I dag publicerade Svenska Terrierklubben listan över 2012 års lydnads- och agilityterrier!

Ozzy hamnade på 13 plats i lydnaden och Eddie hamnade på 20 plats.

Mina pojkar!!!


http://www.terrierklubben.se/agility-lydnad/lydnad.php

http://www.terrierklubben.se/agility-lydnad/agility.php

Av Eva Fabricius - 18 januari 2013 12:50

Denna vecka kom snön tillbaka. Om än inte i så stora mängder. Denna vecka har vi också påbörjat den webbkurs i agility som jag och pojkarna går för Jenny Damm. Att gå en webbkurs är något av det bästa vi har gjort!! Jenny har tittat på gamla filmer av pojkarna, har analyserat dem och därefter gett mig en långbana och några mindre kombinationer med instruktioner och tips. Sen kan jag bygga banan, träna och sedan filma när det passar oss. Filmerna skickas till henne och jag får analyser tillbaka från henne. Det jag gillar bäst är att jag kan ta till mig allt i lugn och ro utan att fokusera på hur många hundar det är runt omkring, vad gör min egen hund nu, nu hörde jag inte vad instruktören sa eller "fasen, så kallt det är ute" och sånt man funderar på när man går vanliga kurser. Plus att vill jag träna mitt i natten eller tidigt på morgonen, så gör jag det. Så grymt bra!!! Så sjukt bra när man har barn också och kanske inte kan gå kurs exakt när och hur man vill.


Jag har planer på att själv utforma webbkurser inom allmänlydnad och trix/konster. Hm, en karamell att suga på!


Annars har veckan bestått av hundpromenader både med Cissi och Spray i Lunds gamla kvartér, promenad med Sara och Dirf i Lunds reningsverkskvartér och miljöträning på olika ställen i Lunds kvartér. Ska satsa hårt detta år på träning i olika miljöer.


Pojkarna fick för övrigt betyg 10 plus plus och en stjärna när de sköt fyrverkerier i måndags och ingen av pojkarna höjde ett ögonbryn och idag då en kanin sprang upp framför nosen på dem och ingen stack efter! Matte tömde godisfickan!!

Av Eva Fabricius - 9 januari 2013 20:58

 

Tjoohooooooo, Ozzy vann Hellaspokalen 2012!!

Vi bugar och tackar!


Pokalen delas ut av hans uppfödare Leni som har Kennel Hellas och

"vinner gör den hund som visat sig vara en god representant för rasen och för kennel Hellas".

www.kennelhellas.com




Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Min gästbok

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards