Alla inlägg under juli 2013

Av Eva Fabricius - 29 juli 2013 11:09

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151526146337919

Av Eva Fabricius - 29 juli 2013 10:31

Härliga semesterdagar i Stenungssund och Värmland. Vädret har varit minst sagt strålande. Sällskapet utmärkt, stämningen på topp och utmärkt semesterkänsla.


Några höjdpunkter:

Båttur i ottan samma dag som vi lämnade Värmland

Att alla våra föräldrar tog sig ut till vår stuga, både de som kom nära och de som kom långväga ifrån

Alla vänner

Vandringar både off-track och on-track

Agilitytävling i Kil då vi gjorde två bra och härliga lopp

Agilityträningar

Freestyleträningar

Löprundor i stekande sol

Eddies badbravader

Majas bad

Att Mattias gallskrek att han ville åka hem när han trampade på en geting (stackarn) och sen satt länge och kylde foten och var allmänt ynklig och ledsen... Ozzy trampade också på en geting, slickade tassen, linkade några steg... och sen var allt som vanligt igen. Ozzy = terrier, Mattias = man! :)

Värmen och solen

Åskoväder

Mattias 40 års fest

Iphone 5


Bottennapp:

När Ozzy rev ner ett bord med lergökar under Gammelvala (en värmländsk tradition där man visar upp hur fôlk levde förr i tia) och jag fick höra att jag borde skaffa en bok om hunduppfostran

Att Mattias inte fick äta nävgröt med fläsk på Gammelvala (ville ju se hans min ju när han åt nävgröten)

När Eddie fastnade i en luktfläck på agilitytävling i Karlstad och vi sen kom till hinder 3 och därefter bröt eftersom vovven mentalt var kvar i luktfläcken

Gammalt vin

Maja som stöp nerför en stentrappa och mitt hjärta som stannade för en sekund (det gick dock bra för alla som undrar)

Att fiket alltid tycks vara stängt när vi kommer till Sågudden för att... fika




               

Av Eva Fabricius - 2 juli 2013 06:23

Denna vår och försommar har vi blivit motiverade, inspirerade och engagerade av flera duktiga instruktörer, pedagoger och hundtränare. Först ut var Jenny Damm http://www.lotuseducation.se/sv och Åsa Emanuelsson http://www.ttag.se inom agilityn. I lydnaden tränade vi för Jenny Wibäck http://www.lyckagard.se/ och jag lyssnade på ett fantastiskt bra föredrag om belöning och djurträning av Eva Bertilsson http://www.carpemomentum.nu/ på brukshundkubben. I onsdags åkte vi till Lotushallen för att lyssna på Siv Svendsen http://www.amokk.no som pratade och visade lek och träning med lek. Vi tog till oss flera tankar och övningar men den som jag fastnade absolut mest för var hennes lekekarusell där man med hjälp av leksaker i en ring kan köra så gott som alla moment i lydnaden. En gränslös övning om man har fantasi.


Siv Svendsens leksaksväska. Bilden är tagen av Lotta Hägglund. (Hoppas det är okej att jag lägger upp bilden, Lotta!)


 

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards