Direktlänk till inlägg 7 maj 2017

Två nya kurser på Lunds Brukshundklubb!

Av Eva Fabricius - 7 maj 2017 20:45

Jag ska hålla i två kurser på Lunds BK. Varmt välkomna att anmäla er! Hör av er om ni har frågor.

 

Löpträning med din hund!

Löpningen växer som motionsform. Denna kurs är tänkt som en träningsgrupp då vi träffas och springer tillsammans med våra hundar. Vi träffas första onsdagen i varje månad. Första träningstillfället är förlagt på Lunds brukshundklubb och då diskuterar vi träningsfysiologi, träningspsykologi, motivation och drivkraft, vad ni vill med kursen och hur ni vill träna.  


Tanken är att svetten ska rinna, men vi jobbar alla efter egen och våra hundars förmåga. Kursen kommer att ta avstamp i ren träningsglädje och fokusera på det roliga i träna hund.


Kursdatum:  2/8, 6/9, 4/10 och 1/11 kl. 19.00-20.30


Träna och tävla med glädje!

Hur blir du den bästa människan för din hund?


En kurs som fokuserar på det fantastiska samspelet mellan dig och din hund. Vi kommer att arbeta med vad som driver och motiverar dig och din hund och hur ni kan bli ännu mer samspelta i vardagen, i träning och på tävling. Vi kommer att diskutera träningsupplägg, träningspsykologi och hur vi blir ännu bättre på att vara med våra hundar. Kursen tar avstamp i ren träningsglädje och fokuserar på det roliga i träna hund.


Varje kurstillfälle är tänkt att innehåller en teoretisk del och en praktisk del och är förlagd över 4 kurstillfällen på Lunds Brukshundklubb. Din hund ska vara minst 6 månader.


Kurslitteratur: Jenny Wibäcks bok ”Starka tillsammans- I träning, tävling & tanke”

Kursdatum:  28/6, 5/7, 23/8 och 30/8 kl. 19.00-20.30

OBS. Sommaruppehåll.


Anmälan via www.lundsbrukshundklubb.se

 

VARMT VÄLKOMNA! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Fabricius - 8 januari 2020 19:27


Om du är träningssugen och sugen på fysträning tillsammans med din hund. Häng då på vår löpargrupp på Lunds BK. Vi träffas på onsdagar och lägger upp träningen efter förmåga, lust och intresse. Alla har olika målsättningar och förutsättningar. ...

Av Eva Fabricius - 6 januari 2020 20:39


Flocken har sedan sist utökats med ytterligare en liten borderterrier. Max eller Gibas Riverdance Code, heter han. En fantastiskt härlig hund som smälter så fint in i flocken. Mängder av härlig energi. Fokus för året är agilityn och spåret. Och v...

Av Eva Fabricius - 27 februari 2018 22:23


    Under våren går jag en webbaserad kurs i tävlingspsykologi för Eva-Marie Wergård. Det finns många böcker om ämnet, bra TED-talks, föreläsningar och diskussioner. En av mina favoriter är Pia Sundhage och hennes bok "Spela på bästa fot - Att l...

Av Eva Fabricius - 29 december 2017 18:51

Jag kan varmt rekommendera Charlotte Kallas bok "Styrka, teknik & pannben" om man vill få träningspepp i vintermörkret.    ...

Av Eva Fabricius - 6 november 2017 20:51


Vilka dagar vi har! Vi varvar att träna för nya lydnadsettan, lägre klass bruksspår och agilityn. Jag har också anmält mig och pojkarna till "Fysträning med hund" för Eva-Marie Wergård och till hennes tävlingspsykologikurs. Det ska bli jätte roligt a...

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards