Direktlänk till inlägg 10 mars 2012

Träning ska vara roligt!

Av Eva Fabricius - 10 mars 2012 02:17

 
 
Ingen bild

Sara

10 mars 2012 10:11

Ha ha ha ha, när hon kryper själv är ju bara hur kul som helst :-) Hunden bara sitter och rycker i kroppen och vill vara med. Så roligt, man måste ju roa sig när man tränar :-)

Eva Fabricius

10 mars 2012 15:03

Ja, det är den bästa sekvensen, just när hon kryper själv! :) Man har ju inte roligare än man gör sig! :)

 
Ingen bild

gunsan

12 mars 2012 15:35

hallå, jösses va glad jag blev när jag hittade hit!!!!
nu ser jag att det finns nån som tränar med terriers.
jag har en jack russel tik på 2,5 år, jag säger bara herre gud.
detta e det jobbigaste, underbaraste svår & lättlärdaste jag någonsin haft att göra med !
nu kommer jag att lusläsa alla dina gamla inlägg och sen hänga med här på sidan.
jag är bara ute efter träningstips för vardagen, jag har inga tävlingsambitioner, tkr bara att det är roligt att dels träna och dels ha en hund som funkar bra i vardagen.
tidigare har jag haft större hundar , vall o brukstyp, vilken skillnad! att få denna lilla dam att utföra det hon kan när jag vill det är en utmaning.
tyvärr är hon stort viltintresse och det har inte jag, vi tränar blodspår så hon får lite utlopp för detta.
vi har gått div vardagslydnadskurser och tränar mkt själva också, enbart med positiv förstärkning.
snart vill jag börja med agility med henne, men det vill ju till att hon kan släppas lös bland andra utan att sticka till dom, hon är alltså inte ett dugg aggressiv utan älskar allt o alla och vill fram o hälsa. nåväl, jätteroligt att jag hittade hit!! synd att vi inte bor närmare , jag bor i göteborg. vore så roligt att träffa "likasinnade" dom flesta som man träffar på bara skakar på huvudet åt en terrier :) hälsningar Gunsan

Eva Fabricius

12 mars 2012 16:12

Hej!!!

Så roligt att du hittade hit!!! Och så roligt att du också tränar med din terrier. Ja, terriers är verkligen härliga. Så mycket vilja och engagemang om man bara trycker på rätt knappar. Agility kommer nog passa din vovve utmärkt. Skriv och berätta hur det går för er.

Blodspår tror jag också är ett bra komplement till jakten, så att hon får utlopp för lusten att jaga. Ja, det kan vara ett livslångt arbete om de har hög motivation att följa efter vilt. Man får försöka hitta sätt att träna på och även ge dem utrymme till att få utlopp under kontrollerade former. Men så tänker ju du redan.

Lycka till med er träning och som sagt, skriv här och berätta!!

Hälsar eva och pojkarna!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Fabricius - 8 januari 2020 19:27


Om du är träningssugen och sugen på fysträning tillsammans med din hund. Häng då på vår löpargrupp på Lunds BK. Vi träffas på onsdagar och lägger upp träningen efter förmåga, lust och intresse. Alla har olika målsättningar och förutsättningar. ...

Av Eva Fabricius - 6 januari 2020 20:39


Flocken har sedan sist utökats med ytterligare en liten borderterrier. Max eller Gibas Riverdance Code, heter han. En fantastiskt härlig hund som smälter så fint in i flocken. Mängder av härlig energi. Fokus för året är agilityn och spåret. Och v...

Av Eva Fabricius - 27 februari 2018 22:23


    Under våren går jag en webbaserad kurs i tävlingspsykologi för Eva-Marie Wergård. Det finns många böcker om ämnet, bra TED-talks, föreläsningar och diskussioner. En av mina favoriter är Pia Sundhage och hennes bok "Spela på bästa fot - Att l...

Av Eva Fabricius - 29 december 2017 18:51

Jag kan varmt rekommendera Charlotte Kallas bok "Styrka, teknik & pannben" om man vill få träningspepp i vintermörkret.    ...

Av Eva Fabricius - 6 november 2017 20:51


Vilka dagar vi har! Vi varvar att träna för nya lydnadsettan, lägre klass bruksspår och agilityn. Jag har också anmält mig och pojkarna till "Fysträning med hund" för Eva-Marie Wergård och till hennes tävlingspsykologikurs. Det ska bli jätte roligt a...

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards