Alla inlägg den 1 november 2012

Av Eva Fabricius - 1 november 2012 17:38

Gårdagens lekstund. Missa inte den lilla besökaren i slutet av filmen som också vill vara med.



Lyktstolpen är en kontaktövning som jag lärde mig hos Lisas Hundskola.

Tänk på att detär hunden som ska jobba. Du är tyst och passiv.

Övningen är uppdelad i 4 steg:


1. Stå passiv framför hunden och vänta på att hunden söker ögonkontakt. Belöna så fort du får kontakt. När hunden förstår övningen går du till steg 2.


2. Släng godiset ut åt sidorna så att hunden måste aktivt jobba sig tillbaka till dig och söka kontakt. När hunden förstår övningen går du vidare till steg 3.


3. Vänd dig om när hunden letar belöningsgotte på marken. Upprepa.


4. Börja gå när hunden kommer runt och söker kontakt. Nu har du en början på ett fotgående.


Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards