Alla inlägg under maj 2016

Av Eva Fabricius - 22 maj 2016 16:59

Vi har haft en galet rolig månad! Jag har fått nya uppgifter på jobbet vilket är fantastiskt roligt! Ozzy blev uppflyttad till lägre klass bruksspår på Hörby bk och vann dessutom klassen. Eddan fick idag hem priset för Årets lydnadscairn 2015. Vi har dessutom testat på blodspår i Fulltofta med utmärkta testledare som gav bra tips. Pojkarna älskade det!!! Jag har också hunnit springa Blodomloppet i Malmö! Tjohoo!

Dessutom har lilla Maja fyllt fyra år vilket vi verkligen firade med både nära och kära och Mattias har börjat jobba på sitt nya superroliga jobb efter pappaledigheten. Och Vilma har skolats in.

Jag och Sara Määttä har också arrangerat en lydnadsdag i Cairn i syds regi på Veberöds bk som blev exceptionellt lyckad.

Vi lever verkligen fullt ut just nu!

Av Eva Fabricius - 11 maj 2016 22:54

Av Eva Fabricius - 9 maj 2016 12:52

Jag älskar ordet närvaro. Närvaro innebär att vara fullt ut, både fysiskt och psykiskt med hela sin kropp, på en plats, i en situation, i en handling. Att var här och nu!

Våra hundar är bäst på närvaro! Vi kan lära oss av dem. Att vila när vi vilar, springa när vi springer, jobba när vi jobbar! Ta vara på din hundkompis som verkligen vet hur det är att leva livet!

Och kom och träna med era cairnisar på Veberöds bk mellan kl 11-14 för lydnadsträning med både närvaro, glädje och fokus! Maila mig så vi vet hur många korvar som ska kokas.

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Min gästbok

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards