Direktlänk till inlägg 11 juni 2011

Bilder från dagens agility

Av Eva Fabricius - 11 juni 2011 17:57

               

Lite bilder från dagens agilityträning. Denna vecka har vi också lärt oss:

* att ibland göra för svåra övningar kan stärka självförtroendet, öka på glädjen och tuffa till attityden. Det måste inte bli rätt varje gång. Man lär sig mycket på att utmana sig självoch inte alltid köra säkert.

* att agility i åska och regn också fungerar om man har härliga träningsvänner.

* att man kan lägga långa spår på asfalt i gassande sol (nu utmanar vi oss själva... )

* att jag ska gå saktare i fria följet för att en liten cairn och en liten border ska hänga med plus att vi nu ska jobba med raksträckor då det inte händer något

* att gjädje och att våga testa är de bästa verktygn för effektiv inlärning

* att inget slår det positiva tänkandet, trots att det inte alltid är så lätt att leva efter den principen. Men man kan försöka i alla fall.

 
 
Lotta

Lotta

11 juni 2011 19:40

Härliga bilder, och jag blir så avundsjuk på dig som har en alldeles egen fotograf. Och så mycket ni har lärt er den här veckan. Det här med att hitta tempot i fria följet är inte helt lätt. Jag ångade på rätt länge i "schäfertempo" innan jag insåg vilken skillnad det blev, framför allt i svängarna, om jag dämpade mig lite...

http://www.bruksterrier.se

Eva Fabricius

11 juni 2011 21:10

Ja, det är svårt att dämpa takten. Jag vet ungefär vilket tempo som passar oss men ibland glömmer jag i farten. Måste vara svårt att dämpa ner schäfertermpot. :)

Ja, det är lyxigt med fotograf!!

 
Ingen bild

Sara

12 juni 2011 10:19

Vilka fina lärdomar, och vilka härliga bilder! Säg till nästa gång Mattias och du ska iväg och ta kort på agility, Per vill gärna med och lära sig lite och ta kort vid sådana tillfällen :-)

KRAM

 
Ann-Louise

Ann-Louise

12 juni 2011 15:11

Wow, wow!!!! Vilka bilder!!! Och vilka motiv =D!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Eva Fabricius

12 juni 2011 21:30

Tack kära kära du!! Ja, Mattias är en expert! Man är verkligen privilegierad!

 
Ingen bild

Maria

21 augusti 2011 13:53

Hej.. Helt underbara & fantastiska bilder på cairnterrier & border.. Jag har en cairnhane & han älskar agility & matte gör det oxå.. Adda mig gärna på facebook Maria Andre fd Jangarve Mariestad.. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Fabricius - 8 januari 2020 19:27


Om du är träningssugen och sugen på fysträning tillsammans med din hund. Häng då på vår löpargrupp på Lunds BK. Vi träffas på onsdagar och lägger upp träningen efter förmåga, lust och intresse. Alla har olika målsättningar och förutsättningar. ...

Av Eva Fabricius - 6 januari 2020 20:39


Flocken har sedan sist utökats med ytterligare en liten borderterrier. Max eller Gibas Riverdance Code, heter han. En fantastiskt härlig hund som smälter så fint in i flocken. Mängder av härlig energi. Fokus för året är agilityn och spåret. Och v...

Av Eva Fabricius - 27 februari 2018 22:23


    Under våren går jag en webbaserad kurs i tävlingspsykologi för Eva-Marie Wergård. Det finns många böcker om ämnet, bra TED-talks, föreläsningar och diskussioner. En av mina favoriter är Pia Sundhage och hennes bok "Spela på bästa fot - Att l...

Av Eva Fabricius - 29 december 2017 18:51

Jag kan varmt rekommendera Charlotte Kallas bok "Styrka, teknik & pannben" om man vill få träningspepp i vintermörkret.    ...

Av Eva Fabricius - 6 november 2017 20:51


Vilka dagar vi har! Vi varvar att träna för nya lydnadsettan, lägre klass bruksspår och agilityn. Jag har också anmält mig och pojkarna till "Fysträning med hund" för Eva-Marie Wergård och till hennes tävlingspsykologikurs. Det ska bli jätte roligt a...

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards