Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Halloweenhopp i Ystad

Av Eva Fabricius - 6 november 2011 13:49

 

På väg till Ystad i morgondimman. Finns det något bättre?


Igår gick Halloweenhoppet på Ystad BK av stapeln. En inofficiell tävling som slutkläm på året. Bra arrangerat, bra flyt mellan banorna, god stämning och härligt härligt väder. Många från Lunds BK var på plats och flera av våra lundaekipage stod på prispallen! Grattis!!


 

OBS. Ingen på bilden ovan var från Lund. Bilden är arrangerad.

Jag och pojkarna hade sällskap av våra favoritfotografer Per Damsby och husse Mattias. Det fotades hela dagen och vi återvände till Lund med mer än 1000 foton i bagaget. 


Ozzy och Eddie var verkligen på topp! Härligt fokus och engagemang och vi hade det jätte roligt! 7 lopp sprang vi och jag är jätte nöjd! Dock gjorde jag flera handlingmisstag men jag fick god hjälp och bra tips med mig hem från några medtävlande. Tack!! Nu när pojkarna verkligen får upp farten så måste jag vara ännu tydligare med handlingen. 


Hur gick det då? Ozzys första hoppklassbana gick superbra!! En sån fart!! Men jag gjorde ett par handlingmissar. Inför Ozzys nästa bana så fick jag bra tips och råd så jag var laddad till tänderna! Nu skulle jag testa lite tydligare handling i praktiken! Men vad händer? Ozzy var själaglad och sprang som en tok... ända tills han fick fotograf Per i näsan som låg med kameran i högsta hugg precis utanför banan. Ozzy i sin glädje var ju bara tvungen att hälsa! Sen tog han ett varv mot mig, fick husse i näsan som också satt precis utanför ringen... och var ju bara tvungen att hälsa på honom också! Så bra gick det!!!


                   


Eddie gjorde ett nollat lopp och sen gjorde vi flera lopp med 5 eller 10 fel av lite olika anledningar. Det räckte till 4 femte- och sjätte placeringar. Så  vi kom hem med ett gäng chokladkakor, hundleksaker och vovvegodisar i bagaget. Lite extra kalorier behövs efter en sådan dag! 


             


En bra bra dag!!!! 


Ni hittar Per och Mattias bilder från tävlingen på www.fotosport.se

 
 
Ingen bild

Sara

7 november 2011 11:57

Åh så härligt det låter och vilka fina bilder i vanlig ordning!!! Kul att du är nöjd, även om Ozzy tyckte att han skulle hälsa på fotograferna. Han är ju inte linslus för inte :-)

Kämpa på och spring så fort det går ett tag till nu, för snart börjar väl inomhussäsongen!?

KRAM

 
Anne-Lie Skau

Anne-Lie Skau

7 november 2011 17:44

Hej Eva!
Tack för inlägget i bloggen! :o) Nu är vi här taggade till tusen att gå ut o börja tävla. Ska bli grymt roligt!
Mycket fina bilder i din logg här som vanligt!!! Så roligt att se o man blir inspirerad till att kämpa på med träning med lörvisarna! :o)
Ha det bäst!!!!
Kram!

http://mollebeck.webgain.se

Eva Fabricius

7 november 2011 21:49

Tusen tack!! Så klart ska ni kämpa på och tävla mycket!! Det passar ju både dig och Molle utmärkt!!!

Kramar!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Fabricius - 8 januari 2020 19:27


Om du är träningssugen och sugen på fysträning tillsammans med din hund. Häng då på vår löpargrupp på Lunds BK. Vi träffas på onsdagar och lägger upp träningen efter förmåga, lust och intresse. Alla har olika målsättningar och förutsättningar. ...

Av Eva Fabricius - 6 januari 2020 20:39


Flocken har sedan sist utökats med ytterligare en liten borderterrier. Max eller Gibas Riverdance Code, heter han. En fantastiskt härlig hund som smälter så fint in i flocken. Mängder av härlig energi. Fokus för året är agilityn och spåret. Och v...

Av Eva Fabricius - 27 februari 2018 22:23


    Under våren går jag en webbaserad kurs i tävlingspsykologi för Eva-Marie Wergård. Det finns många böcker om ämnet, bra TED-talks, föreläsningar och diskussioner. En av mina favoriter är Pia Sundhage och hennes bok "Spela på bästa fot - Att l...

Av Eva Fabricius - 29 december 2017 18:51

Jag kan varmt rekommendera Charlotte Kallas bok "Styrka, teknik & pannben" om man vill få träningspepp i vintermörkret.    ...

Av Eva Fabricius - 6 november 2017 20:51


Vilka dagar vi har! Vi varvar att träna för nya lydnadsettan, lägre klass bruksspår och agilityn. Jag har också anmält mig och pojkarna till "Fysträning med hund" för Eva-Marie Wergård och till hennes tävlingspsykologikurs. Det ska bli jätte roligt a...

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards