Alla inlägg under december 2012

Av Eva Fabricius - 8 december 2012 14:53

Löprunda med pojkarna i gnistrande snö! Love it! Har dessutom kommit igång med att skritträna pojkarna. Nyttigt att de får jobba i en annan gångart än trav och galopp.

Av Eva Fabricius - 6 december 2012 22:59

Snön lyser vit och vi är riktigt nöjda över tillvaron. Lite orolig var jag allt, när kylan slog till och den första snön föll för hur jag skulle fixa det med barnvagn, hundar och snömodd. Tar vi oss fram för över huvud taget? Och ja, det gör vi! Det går faktiskt över förväntan, och så glad är jag för det. I går tog vi en långpromenad sent på kvällen med Cecilia och Spray. Kallt och knarrande snö under skorna. Underbart!


     


I träningen fokuserar vi på stadga och tystnad. Jag jobbar nu främst med omvänt lockande för att få stadga och en fryst position. När man jobbar med omvänt lockande ska hunden vända sig från godishanden för att få godisbiten, istället för att dutta på handen som vi har gjort tidigare. Det som talar om för hunden om den ska vända bort huvudet  (omvänt lockande) alternativt dutta på handen är hur jag håller handen, mot hunden alternativt ifrån. Detta har man fantastisk nytta av vid exmpelvis apportering och stadga i stå, sitt, ligg.


 

Jag har temporärt bytt foder från Hill´s till Taste of the Wild. Det är ett foder med mycket protein och fett och lite kolhydrater. Om det är någon som har erfarenhet av detta foder, så får ni gärna berätta vad ni har tyckt om det.


Vi laddar nu inför julen! Härliga jul!


 


Sist men inte minst, så har jag anmält oss till en träningshelg för Maria Brandel i augusti 2013 på Ystad BK.

Vi ser redan fram emot det!

 



Av Eva Fabricius - 3 december 2012 13:38

 

I lördags döptes 

Maja Anna Sofia!

Vår lilla ljusstråle!


Tack alla ni som var med och delade dagen på olika sätt!

Love you!!


Bilderna är tagna av Per Damsby


           

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards