Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Eva Fabricius - 1 maj 2012 12:36



Dagens agilityövning gick ut på att kunna skicka in hundarna i slalom utan att följa med dem och hålla handen. Det är ju det som vi ska fokusera på under sommaren, att jag ska behöva springa så lite som möjligt och hundarna så mycket som möjligt. ;) Jag höll en rak linje nedanför och utanför hopphindren. Övningen lyckades genom baklängeskedjning, från hinder 4, 3, 2, 1. The mission is completed! Kontentan: jag ska jobba mer med att baklängeskedja eftersom det skapar större säkerhet och förståelse.


Igår körde jag och pojkarna lydnad då vi fokuserade på rutan, hoppet, vittringsapporteringen och att kunna sitta kvar trots att vi slänger apportbockar. Och så avslutade vi träningen med långa budföringsskick! Skinande sol och blå himmel. :)

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards