Direktlänk till inlägg 6 augusti 2013

Första passet med gänget

Av Eva Fabricius - 6 augusti 2013 10:13

Första träningskvällen med lydnadsgänget sedan sommaruppehållet. Solen sken, kvällen kändes oändlig, luften var sval och hundar och människor glada och semesterpigga. 


Vi jobbar som vanligt med att hitta rätt attityd och en bra känsla. Hela augusti står det framför allt freestyle på agendan för jag tänker försöka knåpa ihop varsitt freestyleprogram åt pojkarna. Men det är verkligen så svååårt. Plötsligt tar en rörelse lite längre tid än tänkt och då tappar jag bort mig i musiken. Eller så vill Eddan inte backa utan gör en annan liten konst alternativt bara står och skäller och då har låten hunnit ta slut innan vi ens har börjat. Eller så ska jag greja med spotify så att rätt låt spelas och så ska jag greja med hundgodiset som inte ska mosas när jag också rullar runt på marken och så kommer jag på att Ozzy behöver nog en bollbelöning nu och så ska jag hämta en boll. Eller så ska hundarna leta godiset jag slängt till dem och så tar det tid och låten hinner ta slut. Eller så glömmer jag helt enkelt bort hur programmet är som jag har tänkt ut och då måste jag kolla mitt körschema som jag också har i telefonen och så trycker jag bort musiken i samma veva. Eller så gör en av hundarna en ny rörelse som är mycket bättre och då ska jag lägga till den nya rörelsen i anteckningarna. Och så funderar jag hela tiden på coola trix men försöker att fokusera på att få ihop ett program med de trix vi faktiskt kan så att inte hundarna får helt hjärnsläpp. Och så slutar det med att det blir en skratthög istället. 


Så pratar vi glädje, samarbete, kontakt, lek och relation, då är vi rätt på det. Pratar vi tävling, struktur, timing, noggranhet, perfektion.... njaaaa.....  



 
 
Inger

Inger

6 augusti 2013 10:47

Låter som en underbar träning Eva - det viktiga är att ni har roligt och det verkar ni verkligen ha både du och pojkarna.

Vi ses på torsdag morgon, skall bli trevligt.

http://www.retrievers.se

Eva Fabricius

6 augusti 2013 11:29

Ja, du har så rätt!! Ja, det ska bli jätte roligt att träffas och stort grattis till uppflytt till eliten!!!

 
Ingen bild

Yvonne

6 augusti 2013 12:33

Underbar attityd :-)

Eva Fabricius

6 augusti 2013 12:50

Ha ha! Tack för det!

 
Lotta

Lotta

6 augusti 2013 13:19

Ha ha... men det låter som om ni har roligt och det är ju huvudsaken, var det någon som sa. ;-)

http://www.bruksterrier.se

Eva Fabricius

6 augusti 2013 13:53

Exakt, det är ju så!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Fabricius - 8 januari 2020 19:27


Om du är träningssugen och sugen på fysträning tillsammans med din hund. Häng då på vår löpargrupp på Lunds BK. Vi träffas på onsdagar och lägger upp träningen efter förmåga, lust och intresse. Alla har olika målsättningar och förutsättningar. ...

Av Eva Fabricius - 6 januari 2020 20:39


Flocken har sedan sist utökats med ytterligare en liten borderterrier. Max eller Gibas Riverdance Code, heter han. En fantastiskt härlig hund som smälter så fint in i flocken. Mängder av härlig energi. Fokus för året är agilityn och spåret. Och v...

Av Eva Fabricius - 27 februari 2018 22:23


    Under våren går jag en webbaserad kurs i tävlingspsykologi för Eva-Marie Wergård. Det finns många böcker om ämnet, bra TED-talks, föreläsningar och diskussioner. En av mina favoriter är Pia Sundhage och hennes bok "Spela på bästa fot - Att l...

Av Eva Fabricius - 29 december 2017 18:51

Jag kan varmt rekommendera Charlotte Kallas bok "Styrka, teknik & pannben" om man vill få träningspepp i vintermörkret.    ...

Av Eva Fabricius - 6 november 2017 20:51


Vilka dagar vi har! Vi varvar att träna för nya lydnadsettan, lägre klass bruksspår och agilityn. Jag har också anmält mig och pojkarna till "Fysträning med hund" för Eva-Marie Wergård och till hennes tävlingspsykologikurs. Det ska bli jätte roligt a...

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards