Alla inlägg den 14 februari 2013

Av Eva Fabricius - 14 februari 2013 17:36

 


Majskornet är under upplärning. Tidigare har jag skojat om att "ja, man kan ju klicka in henne", men idag insåg jag "Ja, man kan faktiskt klicka in henne"! Allt jag behöver är en belöningssignal, i detta fallet "Bra, duktig" och någon form av gotte. Ja, för det är svårt att förstärka rätt beteende med hjälp av lek. Hon kopplar nog inte ihop "rätt beteende" med att exempelvis bli uppslängd i luften. Något som hon för övrigt älskar. 


Jag testade mitt tänk idag när vi skulle dra på overallen och mössan och skorna. Hon brukar bli rätt sur och vrida sig som en metmask. Men icke idag!


Först overall, sen "Bra, duktig" och sen fruktsmoothie! 

Därefter skor, "Bra, duktig" och sen fruktsmoothie!

Och till sist mössan (eldprovet), "Bra, duktig" och fruktsmoothie! 

Det funkade! Hon har inte varit så lugn och glad på länge när hon ska kläs på. En hel värld öppnar sig.

Tack Nestlé barnmat!


Film kommer.


 


 



Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards