Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Eva Fabricius - 6 oktober 2010 22:22

Nu är jag mitt uppe i arbetet med Lunds körfestival,

men jag måste klämma in hundträning emellan. Hundträningen tar ned mig på jorden och gör mig glad och organiserad. Stressen släpper...nästan i alla fall...


Så  igår körde jag dessa moment på träningstävlingen:

linförighet

framförgående

läggande under gång

inkallning

med Eddie


och linförighet, inkallning och hoppet med Ozzy.

Det gick bra, tycker jag. Linförigheten blir bättre och bättre och jag försöker att dra ut på belöningarna. Men det är svårt!

Framförgåendet gick så där, men jag har fått lite tips nu av Lisa som jag ska jobba vidare på.

Läggande under gång, snabba lägganden men sen vill Eddie gå upp. Stadgeträning.

Inkallningen, fin med båda pojkarna!


Hos Lisa körde vi lite samma moment plus jobbade med apportering, rutan och fjärren. Mycket handlar om att försätta både hundarna och mig i rätt känsloläge.

Så nu ska jag hårdträna på allt detta!


Kära Maja och Nemi var också med hos Lisa och vad jag hann se, så såg det superfint ut!!! Duktiga ni!

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards