Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Eva Fabricius - 19 oktober 2010 12:27

 

Ja, nu är Lunds körfestival slut för denna gång...


Och hur kommer man nu tillbaka efter att ha jobbat 24 timmar om dygnet i flera veckor? Efter att ha upplevt så många fina människor och deltagit i så många underbara upplevelser. Hur hämtar man andan och laddar om, när man inte ens vet vad nästa projekt blir? Hur hårt ska regnkappan egentligen sitta för att skydda mot regnet och blåsten? Hur länge kan man krypa ihop under filten?


Men hundarna följer med...

Ut i regn och rusk under höstlöven, men också ned under filten. De springer med oss när vi hastar runt i livet, men de kryper också intill som små luddiga bollar när vi lägger oss under en filt för att vila.


Och när man som mest vill ligga kvar under filten för där är det ju skönt, lugnt och stilla, så är det inte då som de söker vår uppmärksamhet och vill gå ut i regnet? Och då drar man åter igen på sig regnkläderna, stövlarna och går ut i hösten. Och istället för regndroppar, så ser jag underbara höstlöv i vackra färger, känner skogsdofter och lera under skorna.


Och sen kommer vi åter igen in i husvärmen, dricker kaffe och äter hundgodis. Och myser.  För mig är det riktig och äkta livskvalité!

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards