Alla inlägg den 20 mars 2010

Av Eva Fabricius - 20 mars 2010 17:56

God kväll!


Lördag: Jag sitter i soffan med två snarkande hundar bredvid mig. Det är det bästa med träningsdagar; att hundarna blir så skönt trötta efteråt.


Idag har vi spårat ute på Revinge militärområde med vår spårgrupp. Jag och Annika som ha två hoffar spårade tillsammans i ösregn.


Ozzy fick ett cirka 500 meter långt spår i skogsterräng och upptag som gick till vänster. Han tog upptaget jätte fint åt rätt håll efter att ha letat runt lite. Sen spårade han på precis som han skulle och fick med sig alla pinnarna!   

Träna på: Spår i olika vindriktningar eftersom han lämnar spårkärnan i motvind.


Eddie fick ett lika långt spår på både skog- och ängsmark och han tog upptaget jätte snyggt åt rätt håll! Men sen var det som om han inte fick fäste i spåret. Speciellt ute på ängen. Han fick med sig alla pinnarna men efter mycket mycket letande! Han kopplade på sökbeteende flera gånger. Teori: Han var hormonstinn eftersom tiken i lägenheten ovanför löper, tjälen i marken släpper, ösregn och koblajjor överallt som luktade mumma.

Träna på: Samma typ av spår och kanske någon spetsvinkel. Jag tror att det var svåra omständigheter idag men upprepas beteendet får jag grunna på upplägg.


 

 


Efter fikat gjorde vi uppletande. Jag körde uppletande med Ozzy med två föremål som han jätte snyggt fick med sig in.

Träna på: lämna föremålen i handen direkt.


(Gammal bild på Eddie som apporterar vante.)


Jag gjorde också budföring med skott med Eddie som gick super! Tre längor sprang han och han sprang varken till skytten eller låtsasdomaren!  


Jag hann även träna framförgående med Eddie mellan två burkar och lite extern belöningsträning med Ozzy.


Nu vila! Och mat!


Imorgon utställning och fika med Maja och hennes hundar Nemi och Zelda.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards