Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Eva Fabricius - 6 maj 2010 22:47

    Min pärla har tävlat i agilityklass 1 igen, men denna gång på Lunds BK  -alltså på hemmaplan!


Min lilla stjärna var så taggad... ja, lite övertaggad och jag också. Hm, man kan visst ladda för mycket. Jag körde flygande start och vi tog ett hopp och sen en makaronformad tunnel. MEN därefter klyddade jag till handlingen då det var tre hopp i en halvcirkel. Eddie missade ett hinder och tog det sen från fel håll vilket leder till en diskning.


Men vi körde på, Eddie samlade ihop sig och tog alla hinder i en rasande fart och utan några fel. Slalom var näst sista hindret och jag valde att köra förbi det utan att ta det, eftersom vi redan var diskade.


Jag är supernöjd fast nästa gång ska vi inte vara så heta på gröten. Jag valde att bara köra agilityklass idag eftersom vi båda är så gröna... (liksom min blogg)...och jag vill sluta med Eddie på topp. Mer för självförtroendet än något annat, tror jag. Jag vill samla på mig en massa bra målbilder som jag kan känna mig trygg i och tänka på när jag vill vinna självförtroende.




Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards