Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Lite smått & gott & stornosade terriers

Av Eva Fabricius - 30 mars 2011 13:27

Mattias testar sitt vidvinkelobjektiv! 

Hundarna ser så goa och stornosade ut. Precis som vanligt, alltså. :)


   

Vi tränar stadga och jag har nog börjar fatta tänket nu. Dra ut på belöningen efter klicket och hunden ska ändå vara kvar i samma position. Då får du stadga. 

             I lydnaden försöker vi väva ihop appellen men sliter också med rutan och galna tricks. Ozzy har även fått börja jobba med metallapporten.

            Agilityn- vi jobar på med slalom och kontaktfält. Jag har insett att jag ska klicka in en ny tasstarget där hundarna ska stå stilla med båda framtassarna. Tryck och frys. I dag ska jag testa vår nya frisbee som belöning.

           Spåret- Ozzy har fått en ny spårsele. Framför allt Ozzy har fått spårkompisar, matte och husse i spåret nu några gånger. Viltintresset när han ska spåra är stort. Det är som om han tänker "kanin" när han får på sig selen. Kanske för att han har fått kaniner i sina spår då och då. Men det är ju oundvikligt, tyvärr. Så jag vill få upp trycket i hans spårarbete igen. Eddie spårar faktiskt jätte bra nu för tiden. Men jag har slitit med hans fart. Han rusade runt och gick över spåret i farten. Men hårt arbete ger utdelning, till slut! 


   


Helgen skulle innehålla lydnad, lydnad och lydnad. Och inte minst, middag hos Sara, Dirfa och Per. Men icke. Sjuka, febriga och förkylda blev jag och Mattias. Så allt blev inställt. Men ut måste man ändå när man har hund, vilket resulterade i att vi promenerade i två naturreservat: Knivsåsen och Torup.


Så nu inleder jag vårens projekt (inspirerad av några andra bloggare och idésprutor)

- ett naturreservat i veckan!

Säg till om ni vill hänga med på promenad med oss och pojkarna! Medtag oömma kläder och massor massor med fika!


     


För övrigt, så planerar jag och Sara våra maxade helgkurs med fokus på relationen. Information kommer på LBKs hemsida inom kort. Och agilitykurserna hos kära Lisas Hundskola rullar på jätte fint! Alla är så duktiga trots att jag ligger på dem och tjatar om klickrar och targets och kroppskontroll... det som jag själv är usel på. :)


 
 
Ingen bild

Sara och töserna

30 mars 2011 14:01

Tyckte så synd om dig i helgen att du missade träningshelgen :-(, vet hur surt det känns. Men, JAG VILL MED på promenade i naturreservat. Båda ställena såg hur fina ut som helst och jag blev så sugen. Tror att vi får med oss Per också!
FIna bilder, men det har jag redan sagt till fotografen ;-). Vår helgkurs ska bli kul och intressant, hoppas vi får folk!
KRAM

Eva Fabricius

30 mars 2011 14:40

Oh gois, så skönt att något tycker synd om mig! I like!

Ja, då blir det vårens projekt- naturreservat!!

Kramar!!

 
Lotta

Lotta

30 mars 2011 14:13

Det GÅR faktiskt att lära folk saker även om man är usel på dem själv. Själv har jag bl a lyckats lära folk åka skidor så att de ganska snart körde ifrån mig. ;-)

http://www.bruksterrier.se

Eva Fabricius

30 mars 2011 14:39

Ha ha, ja det är rätt, Lotta!!!!

 
Gunnel

Gunnel

30 mars 2011 14:46

Hej Eva! Så roligt du verkar ha det med dina hundar! Ja, och med Mattias, förstås. ;) Det är härligt att läsa dina inlägg (har suttit och tjuvläst lite på jobbet), det låter verkligen som att du är rätt person på rätt plats. Liksom. Eller rätt person med rätt familj. Äh, du vet säkert vad jag menar. ha det gott! Kramar från Gunnel

http://igunnelsblick.wordpress.com

Eva Fabricius

30 mars 2011 15:14

Oh, kära du! Tack!!

Jag följer dig på din blogg och på Fejjan. Och jag tycker att du också verkar vara precis rätt person i rätt familj. Så fint!!!
Hoppas att det känns bra att jobba trots att ni nu är en till i familjen. Det vore roligt att träffas snart.

Massor av kramar!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Fabricius - 8 januari 2020 19:27


Om du är träningssugen och sugen på fysträning tillsammans med din hund. Häng då på vår löpargrupp på Lunds BK. Vi träffas på onsdagar och lägger upp träningen efter förmåga, lust och intresse. Alla har olika målsättningar och förutsättningar. ...

Av Eva Fabricius - 6 januari 2020 20:39


Flocken har sedan sist utökats med ytterligare en liten borderterrier. Max eller Gibas Riverdance Code, heter han. En fantastiskt härlig hund som smälter så fint in i flocken. Mängder av härlig energi. Fokus för året är agilityn och spåret. Och v...

Av Eva Fabricius - 27 februari 2018 22:23


    Under våren går jag en webbaserad kurs i tävlingspsykologi för Eva-Marie Wergård. Det finns många böcker om ämnet, bra TED-talks, föreläsningar och diskussioner. En av mina favoriter är Pia Sundhage och hennes bok "Spela på bästa fot - Att l...

Av Eva Fabricius - 29 december 2017 18:51

Jag kan varmt rekommendera Charlotte Kallas bok "Styrka, teknik & pannben" om man vill få träningspepp i vintermörkret.    ...

Av Eva Fabricius - 6 november 2017 20:51


Vilka dagar vi har! Vi varvar att träna för nya lydnadsettan, lägre klass bruksspår och agilityn. Jag har också anmält mig och pojkarna till "Fysträning med hund" för Eva-Marie Wergård och till hennes tävlingspsykologikurs. Det ska bli jätte roligt a...

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards