Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Eva Fabricius - 23 januari 2011 20:12

(Ozzy med snöskor)


Terrierpojkarna har jobbat hårt denna helg. Igår spår på Revinge och därefter både uppletande och budföring.

        Idag: agility i Staffanstorp och därefter lydnad på klubben under dalande snöflingor. Kan man ha det bättre? Nej, jag tror inte det.


    

Revinge bjöd på barmark blandat med snö. Eddie var klockren!! Alla apporter, superläcka vinklar, motiverat, bra tempo, koncentrerat och fokuserat. Lika fokuserad var han i uppletanderutan och vid budföringen. Den lilla cairnpojken satsar stenhårt! Min lillpojke!


 

Ozzy tog sig tid att slicka på ett mycket läckert kaninkadaver. Hög av kanin tappade han bort spåret lite. Men vad kan man begära- kaninkadaver är ju så fruktansvärt gott!! Jag förstår honom precis!  Likadant med harpluttarna som han ibland letar upp och liksom suger in. Mmm, det är det bästa! Han passade också på att strunta i två apporter på vägen. Och när spåret var klart, var inte Ozzy klar. Han ville vidare och leta fler kaninlik.

             I uppletanderutan hittade Ozzy något av det bästa som han har varit med om... förutom kaninkadaver och harpluttar. En av sakerna han skulle hämta in var ett renskinn! Och för andra gången under lördagen var han i extas. Helt tokig! 


Är det någon som har tips på var man köper renskinn?

 

Solen steg upp samtidigt som vi gick ut till bilen idag för att åka till agilityträningen. Hög klar luft, rosa himmel. Pigga pojkar!


Båda arbetade bra bra! Jag ökar på kraven nu. 12-pinnars slalom och kontaktfält som man inte får strunta i längre. Jag märker att hundarna får tänka lite extra vilket bara är sunt, men också skapar lite osäkerhet i övergångsperioden. Då gäller det ännu mer att vara tydlig och konsekvent. Både i handling och hur de tar varje hinder. Varje övning ska helst vara genomtänkt eftersom det gårt fort fort och matte inte hinner med. :)


Och till sist: lydnad i snö. Med kommendering. Fokuserat och koncentrerat. Och matte får en liten tår i ögat. Glada pojkar ger glad matte!


Renskinnet? Det lever inte längre. Igår var det fint hårigt och i storleken av en handduk. Idag-tufsigt urplockat och uppdelad på tre.


 



Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Min gästbok

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards