Alla inlägg den 20 september 2011

Av Eva Fabricius - 20 september 2011 22:00

Se de underbara bilderna från helgens utställning och lydnadstävling på Lunds Brukshundklubb på www.fotosport.se

Duktiga Sara och Dirfa tävlade i lydnaden och kammade hem fler 10:or. Grattis!


Mattias och Per är verkligen duktiga fotografer och det ska bli kul att se hur deras verksamhet och Fotosport utvecklas.


Nu drar det ihop sig för Cairnterrierklubbens första lydnadsläger någonsin och lägret äger rum nu till helgen i Backamo. Så spännande!!! Självklart ska vi åka dit och jag ska hålla en liten kortkurs i Relation & Lek. En komprimerad variant av min och Saras Relationskurs, kan man säga. Med fokus på terriers i allmänhet och cairnisar i synnerhet. Eddie ska givetvis vara på plats för att övervaka så att jag sköter mig. Ozzy följer också med som den borderterrier han är.

      Mattias gör sitt andra uppdrag för Fotosport och kommer därför ha med sig kameran under hela helgen. Kan inte bli bättre!


Vi tränar på rätt så flitigt, tycker jag. Med vissa svackor. Ozzy går nu tävlingslydnadskurs hos Lisa. Vårt ständiga problem i lydnaden är att han ljudar så mycket. Jag tycker att det blir bättre och bättre ändå. Ikväll testade jag att köra igenom hela lydnadsettan med honom och momenten kan han rätt så bra. Men kan han vara tyst ett helt program, det är frågan.

            Lilla Eddie fick också köra igenom hela ettan och han kan också momenten. Utom apporteringen som han tycker är det knäppaste momentet i hela världen. Att hämta apporten är inga problem, men att sitta stilla med den i munnen som man gör i ettan, det är bara knäppt! :)


Agilityn är nog båda min och pojkarnas favoritsport just nu och vi börjar alla hitta formen! Synd att det är så få tävlingar just nu bara. Men tack och lov att vi har Maja och Nemi, som går med på att träna innan jobbet på fredag. Klockan 7.00 kör vi igång!!

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards