Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Bröllopsyra!

Av Eva Fabricius - 27 februari 2012 13:32


Fotograf: Per Damsby


 

Fotograf: Per Damsby


Vi har haft en helt underbar helg! Jag och Mattias gifte oss i Helgeands kyrka i lördags. Närvarande var vittnen, sångfåglar, vår kära hovfotograf och hans blivande fru. Det blev så fantastiskt finstämt och högtidligt. Precis så som jag önskade det. Tack alla som var med, både i kyrkan och i tankarna! LOVE YOU!!!!!


Dogsen var också mycket nöjda eftersom de fick ovanligt mycket uppmärksamhet denna helg. De gillar nämligen blomsterbud, gäster, champagne (ja, Mattias råkade droppa en droppe i Eddies mun) och presenter.


Vi har faktiskt hunnit jobba med våra projekt också!

Bakdelskontrollen- jag frishejpar stadigt stående och att de sedan flyttar tyngdpunkten bakåt. Det går sakta framåt, men jag vill inte heller skynda på eftersom rörelsen ska vara kontrollerad och inte snabb. 


Raka skick- efter flera veckor av att lägga vantar bakom mig på stigen så testade jag igår att skicka dem i en uppletanderuta på Revinge. Och yes, båda pojkarna hämtade snyggt varsina två föremål på linje rakt ut i rutan!


Agilitystarter- nu kan jag placera hundarna i fryst ståendeposition och röra mig framåt och de rör sig inte förrän jag ger startkommando. Har inte kopplat ihop detta med hinder ännu.


Rutan- kör vidare på Lotta med bruksterriern Karlssons tips med att fästa upp linorna runt rutan så att hundarna får hoppa över. Jag har till och med lagt bommar mellan konerna och placerat rutan mitt i en agilitykombination och skickat in dem. Fungerar utmärkt!!! Senast testade jag med fyra rutor som hundarna själva fick leta upp utan någon dragning inne i rutan. Och yes, det funkade.


Ozzy har nu börjat vibrationsträningen och jag tror faktiskt att det kan fungera utmärkt tillsammans med mycket bakdelskontroll, massage och täcke när det är kallt.


Mmm, gött liv!

 
 
Lotta

Lotta

27 februari 2012 14:04

Grattis än en gång!

Kul att mitt tips verkar funka. :)

http://www.bruksterrier.se

Eva Fabricius

27 februari 2012 14:15

Tack!!!

Tipset fungerar faktiskt helt utmärkt! Jag kände det redan när du berättade det att det skulle funka bra på mina hoppglada terriers.

Grattis till bucklan!!!

 
Another Blågg

Another Blågg

27 februari 2012 14:57

Men GRATTIS Eva <3 Vi är väl snart bara fruar i träningsgruppen nu ;) Vi ses på onsdag!

http://www,worspredd.wordpress.com

Eva Fabricius

27 februari 2012 16:37

Ja, grattis själv!! Nu är vi fruar allihopa!! :)

Kramar!!!!

 
Ingen bild

Sara

27 februari 2012 19:21

Det var underbart!!!! Och så är man blivande fru till en hovleverantör!!! Inte illa :-)
KRAAAAM

Eva Fabricius

27 februari 2012 23:03

Ja ja men, fint ska det va! Nu ser jag fram emot ert bröllop!!!
Kramar!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Fabricius - 8 januari 2020 19:27


Om du är träningssugen och sugen på fysträning tillsammans med din hund. Häng då på vår löpargrupp på Lunds BK. Vi träffas på onsdagar och lägger upp träningen efter förmåga, lust och intresse. Alla har olika målsättningar och förutsättningar. ...

Av Eva Fabricius - 6 januari 2020 20:39


Flocken har sedan sist utökats med ytterligare en liten borderterrier. Max eller Gibas Riverdance Code, heter han. En fantastiskt härlig hund som smälter så fint in i flocken. Mängder av härlig energi. Fokus för året är agilityn och spåret. Och v...

Av Eva Fabricius - 27 februari 2018 22:23


    Under våren går jag en webbaserad kurs i tävlingspsykologi för Eva-Marie Wergård. Det finns många böcker om ämnet, bra TED-talks, föreläsningar och diskussioner. En av mina favoriter är Pia Sundhage och hennes bok "Spela på bästa fot - Att l...

Av Eva Fabricius - 29 december 2017 18:51

Jag kan varmt rekommendera Charlotte Kallas bok "Styrka, teknik & pannben" om man vill få träningspepp i vintermörkret.    ...

Av Eva Fabricius - 6 november 2017 20:51


Vilka dagar vi har! Vi varvar att träna för nya lydnadsettan, lägre klass bruksspår och agilityn. Jag har också anmält mig och pojkarna till "Fysträning med hund" för Eva-Marie Wergård och till hennes tävlingspsykologikurs. Det ska bli jätte roligt a...

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards