Alla inlägg den 7 juni 2012

Av Eva Fabricius - 7 juni 2012 07:41

Ozzy fyller idag 3 år!   Hurra, hurra, hurra!!


I tisdags åkte hela familjen till Oxie BK för att tävla i agility. Bilder kommer. Maja och Mattis hejjade på från läktarplats och de fotade flitigt. Det var så härligt att ge sig ut på tävlingsbanorna igen, även om jag var segstartad både fysiskt och psykiskt. Det var också så härligt att träffa alla dessa underbara agilitymänniskor igen som vi har lärt känna under åren. 


Jag har ju inte kört en hel bana på ett tag och det märktes under Eddies agilitylopp där vi inte gjorde många rätt, kan jag säga, och det blev en fetdisk. Jag vill påstå att det var en go känsla, och det var det väl också... fast lätt hysterisk... :) I efterhand så ser jag att jag skulle ha tagit om balansbommen, belönat och brutit loppet. Men så gjorde jag inte...


När Ozzy skulle köra sitt hopplopp var jag betydligt mer närvarande och han gjorde ett jätte snyggt lopp som nog skulle ha blivit felfritt om jag inte hade tappat andan totalt i slutet och missade att trycka på honom vid ett av de sista hopphindren. Så han sprang runt det. Mitt fel! Får nu så sakta börja konditionsträna.


På lördag kör vi igen och denna gång på Malmö BK.


Vi lever annars glada dagar. Maja blir en allt viktigare del av vår lilla flock och det känns underbart! Fortfarande handlar livet om att vara så effektiv som möjligt i de pauser som bjuds. Men hon verkar vara en sömntuta och ligger faktiskt fortfarande och drar sig trots att klockan är 8 på morgonen. En annan har redan hunnit med både långpromenad med pojkarna och kaffe. Och att blogga... 

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards