Alla inlägg den 14 oktober 2013

Av Eva Fabricius - 14 oktober 2013 06:55

 
 
 
...detta har Mattis ägnat sig åt i helgen.
 
 
   
 
     
 
... och detta har vi ägnat oss åt...
 
Vi har tävlat i Skurup också. I vind och blåst. Men mysfaktorn var hög då vi fick inkvartera oss i Katarinas tält ihop med flera BTs. Jag hade det på känn, att det skulle bli bra. Jag tycker att att vi skötte oss bra även tävlingsmässigt. Jag valde att belöna inne i några lopp för beteenden som jag gillade, exempelvis ett snyggt utfört slalom. Borde även ha belönat kontaktfält, så här i efterhand. Oz har också en tendens att riva första hindret om det ligger något platt där efter, som exempelvis en tunnel eller långhoppet. Då arbetar han framåt istället för att dra upp tassarna, vilket gör att han river. Mindnote: jobba med hopp och därefter långt platt hinder. Men han blev placerad i två lopp och fick rosett och hundben. Ed var rusig och glad och tog varannan pinne i slalom i första loppet. Och i andra loppet visade jag fel väg för jag hann inte riktigt med. Härligt!! Bra bra dag!
 
Hösten, hösten. Helt fantastisk!
 
       
 
 

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Min gästbok

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards