Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Spårlördag i Snogeholm

Av Eva Fabricius - 27 mars 2010 14:54

Ja, då har vi spårat i ösregn! Jag trodde att det skulle vara fint väder idag, men inte då. Men för att ändå vara ärlig, så klarnade det upp varje gång vi gick ett spår och så började det regna varje gång vi tog en kopp kaffe vid bilarna.   Men vi kämpade på; jag, Gudrun med goldenkillen Lukas och Ola med labben Sassa.


Jag är mycket nöjd med dagens bravader. Jag ville ha två Z-formade spår i skogsterräng med spetsvinklarna utmärkta.


Ozzy gjorde ett snyggt upptag och spårade sen noggrant och systematiskt. Jag tappade dock linan i första spetsvinkeln vilket gjorde att han gick över första vinkeln. Men han letade sig tillbaka. Andra spetsen tog han så fint, så jag är mycket nöjd! Vovven har ju aldrig fått spetsar tidigare.(Jag ska skaffa en tunnare lina till honom.)


Eddie ja! Ha ha, vilket liten galenpanna! Så taggad!! Han gjorde ett jätte snyggt upptag åt precis rätt håll. Klockrent! Han var inte beredd i första vinkeln på att det var en spets. Han har ju inte heller fått så många spetsar tidigare. Och det var så tydligt att han blev superfrustrerad! Men istället för att stoppa nosen i backen, så blev han utåtriktad och ville hälsa på alla, sprang rundor, hoppade, pinkade...   Idag styrde jag faktiskt upp honom, lugnade honom och tog sen ett steg i rätt riktning och då for han iväg. Andra spetsen tog han mycket bättre och då var han förberedd! Och sen spårade han på jätte fint men for ibland fram och tillbaka över spåret.

Träna på: klurigheter i spåret och koncentrationsövningar.


Jag gjorde uppletande med båda pojkarna.

Ozzy fick hämta en mjuk leksak á la IKEA utan att ha sett att den hade lagts ut. Och det gjorde han supersnyggt. Sprang ut, hämtade och lämnade sen i handen.

Och Eddie gjorde faktiskt samma sak efter att ha sprungit ett ärevarv. Han tuggade heller inte speciellt mycket på leksaken, vilket han har en tendens att göra. Så jag är jätte nöjd med dagen!   




 
 
Thereze

Thereze

29 mars 2010 13:28

Vad trevligt att hitta in på din blogg! Jag visste inte att du hade någon! :) Klart du får länka till min hemsida. Hoppas det går bra på träningen - vi ses på klubben!!

http://www.therezegra.tk

 
Ingen bild

Sara och Dirfa

29 mars 2010 16:44

Det låter som en helbra dag, trots regn vid kaffepaus ( undrar om de ville säga er något, regngudarna... :-)) och skönt att spåren gick så bra!! Duktiga hundar och duktiga ägare helt enkelt!! Jag har nu uppdaterat min hemsida.... :-) Vi ses ikväll, och kul att Ozzy förstått extern belöning nu. Behövdes bara lite jaktinstinkt på killen så förstod han :-). Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Fabricius - 8 januari 2020 19:27


Om du är träningssugen och sugen på fysträning tillsammans med din hund. Häng då på vår löpargrupp på Lunds BK. Vi träffas på onsdagar och lägger upp träningen efter förmåga, lust och intresse. Alla har olika målsättningar och förutsättningar. ...

Av Eva Fabricius - 6 januari 2020 20:39


Flocken har sedan sist utökats med ytterligare en liten borderterrier. Max eller Gibas Riverdance Code, heter han. En fantastiskt härlig hund som smälter så fint in i flocken. Mängder av härlig energi. Fokus för året är agilityn och spåret. Och v...

Av Eva Fabricius - 27 februari 2018 22:23


    Under våren går jag en webbaserad kurs i tävlingspsykologi för Eva-Marie Wergård. Det finns många böcker om ämnet, bra TED-talks, föreläsningar och diskussioner. En av mina favoriter är Pia Sundhage och hennes bok "Spela på bästa fot - Att l...

Av Eva Fabricius - 29 december 2017 18:51

Jag kan varmt rekommendera Charlotte Kallas bok "Styrka, teknik & pannben" om man vill få träningspepp i vintermörkret.    ...

Av Eva Fabricius - 6 november 2017 20:51


Vilka dagar vi har! Vi varvar att träna för nya lydnadsettan, lägre klass bruksspår och agilityn. Jag har också anmält mig och pojkarna till "Fysträning med hund" för Eva-Marie Wergård och till hennes tävlingspsykologikurs. Det ska bli jätte roligt a...

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Min gästbok

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards