Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Yes!!

Av Eva Fabricius - 23 september 2010 10:42

   Bitarna faller på plats!

Istället för att tänka "Kör, kör, kör" så tänker jag nu "Balans, balans, balans"!

It works!! Farten påverkas inte, men tydligheten blir så mycket bättre! När jag tänker "Kör, kör, kör" så blir det ett sammelsurium av signaler för hundarna. Vilket gör att de blir frustrerade och skäller.


Jag jobbar nedåt och inåt! (Psykologi på högsta nivå! ;))


Igår tränade vi agility med Majas hundungdomar. Sofia med schnauzern Björn var också på plats och de körde järnet! Snyggt!


Maja börjar nu hårdträningen med Eddie! Tanken är att vi ska fixa ihop ett agilitylag. För att få teamkänsla och gemensam glädje! Eddie och Maja är som gjutna för varandra! Klockrent! Eddie var lycklig!


Maja och Emma var snälla och lät mig och Ozzy vara med på deras agilitykurs. Där fick vi köra rolig uppvärmning, ta flera hinder i en följd, ta en bana byggd som en 8. Det är så roligt att gå kurs med lilleman. Han och jag har gjort allt för lite sådant. Så nu ska jag gå kurs, har jag tänkt!!

  

Maja med Gizmo och Cissi med Sprayan dök också upp och körde järnet! Engagemang är ledordet!


  


 
 
Maja

Maja

23 september 2010 13:30

Ja du, jag ser faktiskt skillnad på hur du jobbar med pojkarna. Om det var bra innan så är det strålande nu! Så duktigt! Vilken pärla Ozzy är på agilityn när du tränar med honom! Ta gärna med dig honom fler onsdagar så att vi har en uppvisningshund för övningarna. Jag lovar, ni kommer få massvis med applåder ;)
Tack för lånet av Eddie! Jag blev så barnsligt glad av lite cairnlek så jag tror att det smittade av sig på sötaste Eddie. Vi var nog lika lyckliga och förvånade båda två :)
Ses ikväll! Kram!

http://www.majaonemi.bloggplatsen.se

Eva Fabricius

23 september 2010 13:47

Fasen, vad roligt att det syns en skillnad! Det behövs nog ett tränat öga för att se det, men jag känner faktiskt stor skillnad själv!

Ja, då planerar jag in agilitykurs på onsdagar då! Så kul!!!!! Ja, Ozzy är en liten guldklimp. Han förstår så snabbt vad jag menar och hänger på. Plus att han tycker att allt är så kul. Och så får jag inte glömma att han alltid vill pussas efter arbete. Då ska jag sitta ned och klappa på honom och så får han pussa av sig. Min gubbe!

Och lille Eddie som springer så fort tillsammans med dig, och kunde sitta kvar så fint! Vilket radarpar! Det kan ju inte bli bättre! Vilket lag!! Och så Nemi, Sprayan och Zelda plus Pussel. Underbart!

Applåder älskar vi. Tänk att du inte har behövt berätta det för dem, utan att alla apploderar spontant.

Kramar!

 
Ingen bild

Maja

23 september 2010 14:11

Hihi då har du 2 hundar som vill pussas efter träning för jag fick en rejäl tvätt av Eddie igår! Det märks att dom är bröder...eh :)

Eva Fabricius

23 september 2010 14:16

Ha ha, sådan matte sådana hundar! ;)

 
Cissi och Spray

Cissi och Spray

23 september 2010 20:05

Hej! Trevligt med kurs :). Det såg jättebra ut det ni tränade på igår, härligt med framsteg :). Vet du om Maja menade allvar med det där med large laget, om att jag och Spray skulle vara med? Eller har de redan fixat 4 stycken?

Vi hörs! kram

http://blogtown.se/blog.php?id=Spray

Eva Fabricius

23 september 2010 23:08

Tack!!
Det är allvar med laget! Nu har vi ett smallteam och så har vi ett largeteam bestående av Maja och Nemi, du och Spray, Majas pojkvän Martin med Zelda och en till som jag inte vet vem det är. Det kommer att bli hur bra som helst!

Kramar!!!

 
Maja

Maja

23 september 2010 23:48

:) :)
Det är klart att det är allvar med laget, även om lagets medlemmar är mindre allvarliga ;)
Den sista medlemmen är Emma med sin jaktlabbe Pussel! Hon är otroligt peppad och kommer med på lördagsträningen. Cissi, om du inte hört, klubben 15.30 lördag! Agility, kaffe, bullar, köttbullar, pepp!

http://www.majaonemi.bloggplatsen.se

Eva Fabricius

24 september 2010 09:54

Underbart!!!

 
Cissi och Spray

Cissi och Spray

24 september 2010 20:39

Hej! Jättekul med laget! Kan inte lova att jag kommer i morgon på träningen tyvärr... jag går kurs för Dag på lördagar och imorgon är det mellan 12-14. Så det kan bli lite tajt är jag rädd... Ni ska inte träffas på söndag eller nästa lördag, för då har vi ingen träning!

http://blogtown.se/blog.php?id=Spray

 
Eva

Eva

25 september 2010 08:13

Hej Cissi!
På söndag jobbar jag hela dagen, men om vi tränar på onsdag så kan vi bestämma då hur vi gör. Då är ju Maja med Nemi på plats också.

Kramar!!

http://eddieozzy.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Fabricius - 8 januari 2020 19:27


Om du är träningssugen och sugen på fysträning tillsammans med din hund. Häng då på vår löpargrupp på Lunds BK. Vi träffas på onsdagar och lägger upp träningen efter förmåga, lust och intresse. Alla har olika målsättningar och förutsättningar. ...

Av Eva Fabricius - 6 januari 2020 20:39


Flocken har sedan sist utökats med ytterligare en liten borderterrier. Max eller Gibas Riverdance Code, heter han. En fantastiskt härlig hund som smälter så fint in i flocken. Mängder av härlig energi. Fokus för året är agilityn och spåret. Och v...

Av Eva Fabricius - 27 februari 2018 22:23


    Under våren går jag en webbaserad kurs i tävlingspsykologi för Eva-Marie Wergård. Det finns många böcker om ämnet, bra TED-talks, föreläsningar och diskussioner. En av mina favoriter är Pia Sundhage och hennes bok "Spela på bästa fot - Att l...

Av Eva Fabricius - 29 december 2017 18:51

Jag kan varmt rekommendera Charlotte Kallas bok "Styrka, teknik & pannben" om man vill få träningspepp i vintermörkret.    ...

Av Eva Fabricius - 6 november 2017 20:51


Vilka dagar vi har! Vi varvar att träna för nya lydnadsettan, lägre klass bruksspår och agilityn. Jag har också anmält mig och pojkarna till "Fysträning med hund" för Eva-Marie Wergård och till hennes tävlingspsykologikurs. Det ska bli jätte roligt a...

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards