Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

Cirkus

Av Eva Fabricius - 10 oktober 2010 16:39

 

I dessa bråda festivaltider satsar nu jag och hårdrockspojkarna på cirkus. Nej, inte din Cirkus, Bitte. Hon är så fin hon, men här talar vi cirkuskonster.


Nu har jag kört så mycket på lugn, stabilitet och stadga, så nu ska vi satsa på lite äkta terrierträning mellan lydnadsmomenten. Och vad är då terriers ofta superduktiga på, jo att köra snabbt och explosivt. Och på att ha roligt!


Så jag laddade fickan med frolic och tog med mig dogsen ut i solen. Fokus var enbart att ha roligt men samtidigt att hitta konster som hundarna kan göra samtidigt. Jag ville inte koppla hundarna för att bara köra en hund i taget.


Ja, vad blev då resultatet:

1. Gratis inlärning av "stå" när en hund fick stå stilla medans den andra hoppade över ryggen på den stående hunden. Jag testade med båda, men det snyggaste blev när Eddie stog stilla och Ozzy hoppade över Eddies rygg. Hm, jag ska vidareutveckla detta och lära in att båda hundarna hoppar upp på min rygg.

2. Backa bakåt.

3. Gå i serpentiner och åttor mellan mina ben-konsten här är att ha två hundar. Så jag tror att jag ska testa att lära hundarna att snurra runt varsitt ben.

4. Hoppa genom armarna.

5. Hoppa över mitt ben.

6. Hoppa rätt upp i luften från stillastående.

7. Kryp.

8. Framförgående.


Jag kan ockå berätta att båda hundarna jobbade tyst utan att gå upp i hysteri eller skall. Orsaken-vet ej. Min inställning kanske.


Jag ska klura på ett litet program med båda pojkarna. Sen lägger vi på en bra låt... typ någon av Iron maiden... och sen startar vi cirkus och blir rika och berömda.  


Det kommer säkert en film snart...





 
 
Ingen bild

Iréne

11 oktober 2010 10:40

Ni kommer att göra succé!

Eva Fabricius

11 oktober 2010 11:00

Tack för att du tror på oss!!!!! ;)

 
Camilla

Camilla

11 oktober 2010 10:48

Freestyletävling nästa ;-)???

http://www.astassida.dinstudio.se

Eva Fabricius

11 oktober 2010 11:00

Jaja men!!!

 
Anne-Lie

Anne-Lie

12 oktober 2010 09:34

Ni kommer att göra succè med era konster!!!! Härligt jobbat!!!! Tummen upp!!!!

http://www.mollebeck.zmn.se

 
Ingen bild

Sara och Dirfa

14 oktober 2010 22:20

Åhh, jag kommer känna en rik kändis och kunna säga att jag hållt kurser med henne !! :-) Jippie :-)
Snyggt jobbat! SKönt med lite hundträning i allt annat

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Fabricius - 8 januari 2020 19:27


Om du är träningssugen och sugen på fysträning tillsammans med din hund. Häng då på vår löpargrupp på Lunds BK. Vi träffas på onsdagar och lägger upp träningen efter förmåga, lust och intresse. Alla har olika målsättningar och förutsättningar. ...

Av Eva Fabricius - 6 januari 2020 20:39


Flocken har sedan sist utökats med ytterligare en liten borderterrier. Max eller Gibas Riverdance Code, heter han. En fantastiskt härlig hund som smälter så fint in i flocken. Mängder av härlig energi. Fokus för året är agilityn och spåret. Och v...

Av Eva Fabricius - 27 februari 2018 22:23


    Under våren går jag en webbaserad kurs i tävlingspsykologi för Eva-Marie Wergård. Det finns många böcker om ämnet, bra TED-talks, föreläsningar och diskussioner. En av mina favoriter är Pia Sundhage och hennes bok "Spela på bästa fot - Att l...

Av Eva Fabricius - 29 december 2017 18:51

Jag kan varmt rekommendera Charlotte Kallas bok "Styrka, teknik & pannben" om man vill få träningspepp i vintermörkret.    ...

Av Eva Fabricius - 6 november 2017 20:51


Vilka dagar vi har! Vi varvar att träna för nya lydnadsettan, lägre klass bruksspår och agilityn. Jag har också anmält mig och pojkarna till "Fysträning med hund" för Eva-Marie Wergård och till hennes tävlingspsykologikurs. Det ska bli jätte roligt a...

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards