Direktlänk till inlägg 12 september 2011

Eddie uppflyttad till hoppklass 2

Av Eva Fabricius - 12 september 2011 12:25

I går på Eslövs Brukshundklubb under blixtrar och ösregn tog Eddie sin tredje pinne i hoppklass 1 med ett felfritt lopp på 36 sekunder. Duktiga duktiga gossen! Helt tokig var han och drog och slet i kopplet innan. Jag tänkte i mitt stilla sinne att "herre gud, han kommer ju aldrig kunna fokusera". Men det kunde han och så fort halsbandet åkte av så visste han precis vad han skulle göra.


Ozzy gjorde ett kanonlopp och hamnade på 5e plats av 40-talet hundar. Vi drog på oss 5 fel för att jag TRAMPADE på honom när han var inne i platta tunneln. Herre gud, hur dålig balans får man ha. Stackarn! Jag har analyserat loppet i huvudet och min enda teori är att han forcerade platten snabbare än jag tänkt och dessutom drog han mot mig eftersom jag innan platten, visade att vi sen ska till vänster. Jag trodde alltså inte att han skulle komma ut på samma sida som jag var, utan att han skulle komma ut mitt i tunneln. Och dessutom i ett långsammare tempo. Han beräknade verkligen snabbaste vägen till nästa hinder. Och så trampar jag på honom... Lilla gubben! Jag kan lugna alla med att han mådde fint ändå.


Så duktiga de börjar bli pojkarna! Nu börjar vi verkligen bli samspelta! :) Och pricken över i:et- alla slalom satt som ett smäck!! Det tackar vi agilityträningarna med Maja för, som orkar bygga banor åt oss!


 

 
 
Lotta

Lotta

12 september 2011 12:58

Härligt när det lossnar, men trampa på lilla bt:n får man ju inte göra. ;-)

http://www.bruksterrier.se

Eva Fabricius

12 september 2011 13:05

Jag vet. Usch! Så fina bilder på lilla Karlsson i ditt senaste blogginlägg. Sicken pojke!

 
Ingen bild

Sara

12 september 2011 13:59

Men Eva Eva Eva.... är det Eva klumpfot du ska kallas hädanefter!! Stackars lilla bt:n som har en matte som inte tänker lika snabbt och som inte alls är lika snabb på fötterna :-)
Skämt åsido, vi lär ju oss hela tiden och hundarna är ju ofta före oss i tanken och att Eddie var krutdunk var väl inte så konstigt. Han var ju bara som vädret föreskrev! Blixtrar och dunder :-)
Härligt att det gick så himla bra. Bra att du fokuserar på en sak i taget. Jag är så stolt över dig!
KRAAAM

Eva Fabricius

12 september 2011 16:38

Oh vännen!!! Du är en pärla! Tack!!!!

Ja, man får lära sig att hålla ordning på fossingarna! Ja, och Eddie krutdunk. Det stämmer!!!

Kraaam!

 
Ingen bild

Mattis

14 september 2011 08:00

Det är ju tur att du har fått din 'instruktions' DVD nu som du beställde för dyyyyra penningar!
= )

Eva Fabricius

15 september 2011 11:08

Exakt! Väl värd sitt pris... speciellt med tanke på 80-talsstuket och powerpointupplägget som känns så fräscht!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Fabricius - 8 januari 2020 19:27


Om du är träningssugen och sugen på fysträning tillsammans med din hund. Häng då på vår löpargrupp på Lunds BK. Vi träffas på onsdagar och lägger upp träningen efter förmåga, lust och intresse. Alla har olika målsättningar och förutsättningar. ...

Av Eva Fabricius - 6 januari 2020 20:39


Flocken har sedan sist utökats med ytterligare en liten borderterrier. Max eller Gibas Riverdance Code, heter han. En fantastiskt härlig hund som smälter så fint in i flocken. Mängder av härlig energi. Fokus för året är agilityn och spåret. Och v...

Av Eva Fabricius - 27 februari 2018 22:23


    Under våren går jag en webbaserad kurs i tävlingspsykologi för Eva-Marie Wergård. Det finns många böcker om ämnet, bra TED-talks, föreläsningar och diskussioner. En av mina favoriter är Pia Sundhage och hennes bok "Spela på bästa fot - Att l...

Av Eva Fabricius - 29 december 2017 18:51

Jag kan varmt rekommendera Charlotte Kallas bok "Styrka, teknik & pannben" om man vill få träningspepp i vintermörkret.    ...

Av Eva Fabricius - 6 november 2017 20:51


Vilka dagar vi har! Vi varvar att träna för nya lydnadsettan, lägre klass bruksspår och agilityn. Jag har också anmält mig och pojkarna till "Fysträning med hund" för Eva-Marie Wergård och till hennes tävlingspsykologikurs. Det ska bli jätte roligt a...

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards