Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

Hett tips!

Av Eva Fabricius - 14 januari 2012 21:54

"Nya Bäst när det gäller" av Willi Railo är ett hett tips om man vill fördjupa sig i ämnet tävlingspsykologi och jobba med den egna utvecklingen, både på tävling, träning och i hur man förhåller sig till vardagen. Jag kommer att återkomma här i bloggen till boken med allehanda visdomsord men tanken för kvällen blir:


"Det finns två sätt att tänka - som ger rakt motsatta resultat:

1. Du måste, du bör, du ska!

2. Du vill, du vågar, du kan!"


 


När det första alternativet stänger dörrar, begränsar dig och krymper dig som människa, så öppnar det andra alternativet upp dörrar, du växer och vågar ta för dig! Tänk dig att du står inför en utmaning av något slag, stor som liten. Ja, kanske bara att gå upp på morgonen, vilket faktiskt kan vara en utmaning ibland.

Väljer du då att tänka som i alternativ 1 eller 2? 

 
 
Ingen bild

Sara

15 januari 2012 00:45

Oh vad tungt det blev nu... Måste du vara så hurtig liksom!? ("Sa hon med x antal vin i kroppen sent på kvällen...)

Men, det är ju så sant så och ja, KBT is da shit vilket jag bara kan rekommendera till all och envar :-)

Sov gott och natti natti fina Eva

Kram

Eva Fabricius

15 januari 2012 08:40

Ha ha, hurtig! Säger hon som sitter och kollar hundbloggar mitt i natten med x antal glas vin i kroppen!!!

Kraaaam!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Fabricius - 8 januari 2020 19:27


Om du är träningssugen och sugen på fysträning tillsammans med din hund. Häng då på vår löpargrupp på Lunds BK. Vi träffas på onsdagar och lägger upp träningen efter förmåga, lust och intresse. Alla har olika målsättningar och förutsättningar. ...

Av Eva Fabricius - 6 januari 2020 20:39


Flocken har sedan sist utökats med ytterligare en liten borderterrier. Max eller Gibas Riverdance Code, heter han. En fantastiskt härlig hund som smälter så fint in i flocken. Mängder av härlig energi. Fokus för året är agilityn och spåret. Och v...

Av Eva Fabricius - 27 februari 2018 22:23


    Under våren går jag en webbaserad kurs i tävlingspsykologi för Eva-Marie Wergård. Det finns många böcker om ämnet, bra TED-talks, föreläsningar och diskussioner. En av mina favoriter är Pia Sundhage och hennes bok "Spela på bästa fot - Att l...

Av Eva Fabricius - 29 december 2017 18:51

Jag kan varmt rekommendera Charlotte Kallas bok "Styrka, teknik & pannben" om man vill få träningspepp i vintermörkret.    ...

Av Eva Fabricius - 6 november 2017 20:51


Vilka dagar vi har! Vi varvar att träna för nya lydnadsettan, lägre klass bruksspår och agilityn. Jag har också anmält mig och pojkarna till "Fysträning med hund" för Eva-Marie Wergård och till hennes tävlingspsykologikurs. Det ska bli jätte roligt a...

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards