Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Eva Fabricius - 6 maj 2013 14:49

Efter ett par månaders uppehåll är vi nu tillbaka i bloggosfären. Jag har saknat mitt doggycorner för mycket och även alla er läsare, systrar, uppfödare, vänner m.fl som jag vet följer oss. Härligt att allt är som vanligt igen!


Jag har nu börjar jobba igen med mitt hjärtebarn "Rösträtt" - En manifestation för barns röst i samhället. Jätte roligt! Rösträtt har nu två konserter på gång i Malmö nu när Eurovisionsfestivalen drar igång:


Onsdag 15 maj kl. 17. 00 "Rappa med mig pappa, Jamma med mig mamma" i Folkets park, stora scenen. Det blir en hejdundrande allsångskonsert där pappa och mamma ska rappa och jamma med sina barn – allt omgärdat av blåsta såpbubblor och egenhändigt hopsatta vindsnurror. För alla som vill sjunga, för barn och deras familjer. På scen: Behrang Miri, Sofia Thulin, mina kollegor och sångfåglar Stina och Stina, Rösträttsbandet och barn från Värby förskola.


Torsdag 16 maj på förskolans dag klockan 13.oo  "Allsång med Rösträtt" på Gustav Adolfs Torg – för förskolor och barn i förskoleåldern. Stina och Stina leder allsång med Rösträttsbandet och förskolebarn. 


Mattias är nu pappaledig med Maja. Och de har det så mysigt så. Pojkarna mår bara bra! Sen sist har vi gått kurs i tighta svängar för Åsa Emanuelsson (jag var jätte dålig och ramlade hela tiden. Insåg att jag har usel balans och skaffade skor med dubbar), varit upp hos Jenny Wibäck och tränat lydnad, spårat, freestylat och tränat lugn och ro. Varje lördag har jag kurs för världens härligaste freestylegäng hos Lisas hundskola och jag tror verkligen att freestyle är det bästa som finns! Hundar, musik, glada ägare och show/drama/teater!


Jag har jobbat grymt mycket med den mentala biten! För vem tränar och tävlar jag? Varför? Vad har vi för mål? Är det ens realistiskt att jobba så mycket med hunderiet när jag både har barn och jobb och hem mm som inte bara ska skötas utan ska göras så bra som möjligt! Lagom räcker ju inte i min värld... Men jag har insett att målen är helt enkelt att bli så bra som vi kan bli, utifrån våra förutsättningar. Om det innebär SM eller bara att kunna genomföra en klass 3 tävling i agility eller lydnad eller freestyle, det spelar faktiskt ingen som helst roll. Inte här och nu, i alla fall! Nu ska vi bara ha det gött, träna loss i solen, mysa och lyssna på musik!! 


Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards