Alla inlägg den 18 januari 2014

Av Eva Fabricius - 18 januari 2014 11:01

MorgonAgility i snö med Cissi och Maja. Härligt! Jag har varit sjuk, lilla Maja har vattkoppor och motivationen är det lite si och så med. Allt känns lite tungt, men så himlans mycket bättre när man faktiskt pallrar sig iväg. Då blir det en dubbel bedrift. Och när man sen möter glada hundmänniskor både på träningen och efteråt på parkeringen så känns allt så bra!

Jag fortsätter med mitt tema att köra delar av banor som vi inte har klarat på tävling. Svårigheten här var att hundarna faktiskt vek av och tog hindret till vänster istället för det rakt fram. Hinner man springa tillsammans med hunden så hinner man placera sig rätt vid hinder 4. Men ligger jag bakom hunden så hinner jag inte placera mig rätt och vovve tar fel hinder. Eftersom det är en raksträcka så hinner hunden få upp farten och det är lätt att hamna bakom. Jag fick jobba med draget framåt och lägga belöning på raksträckorna. Ett starkt "framåt"kommando där inte hunden hinner vända upp utan låser på hindren på raksträckan.

Av Eva Fabricius - 18 januari 2014 08:56

Morgonträning på Lunds BK med finaste gänget!

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards