Alla inlägg den 22 maj 2011

Av Eva Fabricius - 22 maj 2011 20:06

Eddie knep sin andra pinne i dag i hoppklass 1 i Lund. Nollat lopp på 36 sekunder som ledde till en delad fjärdeplats! Älskade pojke! Pga totalt skyfall har jag varken film eller foto från loppet.


Jag lägger dock upp film från Eddies agilitylopp och Ozzys hopplopp här på bloggen. Tack Mattias för att du filmade! Jag är så himlans nöjd med dagen! Kanonbra lopp som ligger helt i linje med vår träning och i linje med vår attityd.  Problemet som ni ser i dessa två filmer är slalomet och där är vi inte riktigt hemma ännu. Men jag ska nu satsa några veckor (läs sommaren) på att köra slalom och få in tekniken. Vi har avancerat sakta, så på träning har jag inte kört 12-pinnars slalom på ett långt tag. Men nu ska jag börja göra det, sakta men säkert. Gungan och kontaktfält blir också vår sommarträning. Och handlingen. Jag har ju lärt mig några snygga byten av Thereze som jag nu ska få in i kroppen. Jag är dock så himlans nöjd med att jag började använda min "svängarm" under några av dagens lopp. Alltså jobba med en arm för raksträckor och en när man svänger. Så avancerat! :)



Grattis alla duktiga lundaekipage som också tävlade idag.

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Min gästbok

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards