Alla inlägg den 30 maj 2011

Av Eva Fabricius - 30 maj 2011 10:12

Denna helg har vi gått kurs för Jenny Wibäck och Camilla Svenäng. De var inbjudna till Lunds BK för att jobba med funktionärer och instruktörer i ämnena positivt tänkande både i teori och praktik. Tanken var att applicera positiva träningsmetoder och en positiv hundsyn även på oss själva, på våra träningskamrater och på vår klubb och organisation. Vi diskuterade också hur man är sin egen coach och hur man hittar motivation i ideellt arbete, i sin träning och i sin vardag. Och hur man blir en bra träningskamrat och en bra kollega och vän.


"Att förlita sig på sig själv är att fördubbla sin förmåga."


Något som jag verkligen tog till mig var:

"Thefuntheory" som i princip går ut på att vi har mycket lättare att göra saker om vi har det roligt på vägen. Det finns en webbsite också. Kolla gärna in den.

Resultat:

"Har träningspasset varit roligt, så var det ett bra träningspass. För då är sannolikheten mycket större att både jag och min hund vill göra det igen, trots att själva träningen kanske inte blev som jag tänkt."


Gizmo får symbolisera Thefuntheory

   

Andra ledord var "Ut och gör". Testa och försök! Det blir inte så himlans fel. Fastna inte i teorier om hur man borde göra. Praktisera istället!


Och så hade vi måndagsmöte på mitt jobb i morse, här på Malmö Högskolas Informationsavdelning. Och vet ni, min chef sa "Nu gör vi något" inte bara tänker och diskuterar. Nu lägger vi 3 veckor på att göra och så ser vi sen. Det händer inget om det blir fel. Ut och testa och utvärdera sen! Bara gör!!"


Det var banne mig den bästa starten på en måndag jag kunde få! 


Ha en skön vecka nu alla mina kära träningskamrater och bloggföljeslagare!


Ozzy var en pärla i helgen. Likaså Eddie. 

   

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Min gästbok

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards