Alla inlägg den 10 april 2010

Av Eva Fabricius - 10 april 2010 17:38

Idag har vi spårat i Snogeholm och spåren gick jätte fint. Båda hundarna tog alla vinklar och alla pinnar.


Sen åkte vi till Svedala för att delta på en träningstävling. Hela dagen har vi varit borta och det var många ekipage innan oss på tävlingen. Så hundarna såg nästan i kors när det var dags för Eddies tur.


Jag körde alla momenten men jag belönade emellan dem med godis. Och med kamp i slutet.


Platsliggande i grupp gick fint. Jag la Eddie i en minut och han låg kvar som han skulle. Jag råkade dock trampa på hans lilla tass och han blev mycket förnärmad.


Linförigheten gick jätte fint de första sträckorna men när vi gick över en gräsplätt som luktade mycket intressant, så släppte han kontakten. Det får vi jobba på.

Framförgåendet börjar att komma, men jag får jobba på det.

Platsläggande under gång gjorde han bra, men jag stannade hos honom.

Inkallningen gick jätte fint!

Apporteringen ägde rum över samma intressanta fläck som linförigheten och då kom han av sig. Men han hämtade apporten till slut.

Hoppet slog han i och på tillbaka vägen var han tvungen att fundera ett tag.

Budföringen gick jätte fint!


Så, det var dagen det. Nu vet vi vad vi ska jobba på. Vi har inga rutiner kring tävling ännu, så det är en avvägning när jag ska plocka ut honom ur bilen. Om vi ska leka med godis eller med leksak mm.


Jag är mycket mån om att inte tjata och att alltid ha en positiv attityd. Det ska jag fortsätta med. Och att belöna, men dra ut på belöningarna.


Huvudsaken för mig är att han tycker att det är roligt och är glad.   

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards