Alla inlägg den 15 juni 2010

Av Eva Fabricius - 15 juni 2010 22:24

Nu är hela familjen på banan igen. Ozzy är glad och pigg och Eddie likaså. Och jag med. Jag har haft en liten svacka i träningsmotivationen även om jag har kört på ändå. Det finns inga direkta orsaker mer än att fantasin och entusiasmen tryter ibland. Och så kommer den lilla frågan inombords: "Varför pysslar jag med detta?" Sliter på lydnadsplaner och i vardagen med allmänlydnad och någon slags tävlingslydnad. Hundarna är nog lika glada hur som, tror jag.


Men svaret blir alltid: att det är så fantastiskt när djur och människa möts. Om det så är häst och ryttare, en katt, en varg eller en hund. Vi bryter gränser och barriärer och det tycker jag alltid är lika underbart! Kommunikation mellan arter, helt enkelt!


Efter spårtävlingen som vi hjälpte till på i söndags var jag och Mattias på Kizzkonsert i Malmö. Och det var helt fantastiskt!! Vilket avslut på en toppenhelg!


Idag hade vi träningstävling på klubben och jag körde 4 moment med Eddie Galenpanna!

Platsläggande i grupp

Linförighet

Läggande under gång

Inkallning


Helhetsintrycket var tydligen bara bra och positivt, fick jag höra efteråt. Glatt ekipage och jag håller tydligen bra fokus. Så motivationen och kontakten är det inget fel på!


Vad behöver vi då träna på? Alla moment som innebär att sitta och ligga kvar. Vovven gör allt snabbt, men att stanna kvar är så svååårt! Han vill bara gå upp och komma till mig istället. Ålar framåt i platsläggandet.

Oh, oh, oh, vill, vill, vill!!!

"Det spritter i heela min kropp och då kan man ju inte ligga stilla", svarar Eddie på dessa kommentarer.


Ozzy fick leka och leka och leka med mig!!!! Mmm, lek är det bästa!  

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards