Alla inlägg den 29 juni 2010

Av Eva Fabricius - 29 juni 2010 21:45


Jag älskar verkligen Lunds Brukshundklubb och ibland känns det som om vi alla bor där. Jag och pojkarna är ju där minst två gånger i veckan och Mattias springer också fram och tilllbaka mellan hemmet och klubben eftersom han är vår hovfotograf. Springer och springer... vi kör ju bil förstås... vilket har ökat på våra bensinkostnader betydligt sen klubben flyttade från Klostergården!


Men jag älskar verkligen klubben, appellplanen och människorna. Vi ingår ju i en liten gemenskap som är varm och go på alla sätt. Härliga träningsmänniskor som stöttar oss och ger mig motivationen att träna. Jag möter inga sura miner och klickljuden hörs överallt! Inga "dumma hund" från de andra tränande. Generellt i alla fall. För visst är det jobbigt när ens hund sticker tvärs över heeela planen bara för att den MÅSTE nosa en annan hund i rumpan.


Lunds Brukshundklubb är faktiskt Månandens klubb Juli på Svenska Brukshundklubben hemsida. Besök www.brukshundklubben.se och klicka på "Din klubb" och sedan "Månadens klubb" så ser du! Från och med juli månad förstås!


 

Vi tränade idag på klubben... Så klart....

Ozzy for över A-hindret efter Gizmo som fick agera förkörare idag också. JAAAA!! Alla rädslor är som bortblåsta!! Slalomet börjar hamna på plats hos båda vovvarna. Vi körde även framförgående och plocka upp apportbocken-övningar.


Det är så roligt att träna ihop med Cissi och Maja och idag kom även Christin med superMilla! Det är fantatisk bra störningsträning när vi alla kör på samma gång. Ibland har man inte en hund som hoppar hinder utan två på samma gång...


Jag kan ju även berätta att jag idag hade en liten spårkurs för mina två KulturLundkollegor: Sofia med Björn och Catharina med Ruff. Och det gick mer än utmärkt!! Bra jobbat!!!!


Snart kommer alla tränande lundaekipage att finnas på Lunds BKs hemsida. Det blev så fina bilder och Mattias har verkligen gjort ett superjobb, likaså våra webbisar John och Johanna!


Imorgon ska vi träna hos Lisa och sen ska jag vaccinera Ozzy.


Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards