Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Eva Fabricius - 17 juni 2010 21:26

Vad är det med Skrylle som gör att jag ALDRIG lyckas med mina spår där??!!

Jag förstår inte!


Eddie fick ett ganska långt spår men bara 4 vinklar. Men redan i andra vinkeln var vi totalt lost. Det kan ha berott på att jag trodde mig vara säker på hur spåret gick och styrde honom fel... FY EVA!! Smisk på fingrarna! Men till mitt försvar får jag säga att det är supersvårt att veta om vovven verkligen är på rätt väg när han rusar i 120 km/h och ser ut som om han springer Broloppet med tungan hängande och vild blick!

       Spåret kom som sagt av sig och vi hamnade helt fel. Och så får det vara ibland. Inget slut att plocka upp... Men mitt hjärta blöder lite, för gubben vill så gärna. Problemet är att han vill så mycket hela tiden, så det blir för mycket!!! Hela världen ligger ju framför hans tassar!!


Ozzy spårade som en liten blixt. Snabbt gick det, men inte snabbare än att matte hann med. Apportena plockade han snyggt och elegant!

         Efter en liten kort svacka i spårandet så jobbar Ozzy nu jätte bra!


Nu ska vi slappa!!!!

Av Eva Fabricius - 17 juni 2010 10:02

Hela familjen är på banan, vädret är varmt, livet är gött och motivationen är på plats till 120%!


Vi tränade agility igår med Maja och Cecilia. Alltid lika roligt!

Satte upp två kombinationer med hopphinder där vi tränade framförbyten och snäva svängar. Vi jobbade också med starter men det gick ju så där. Hundarna blir så uppvarvade så de kan absolut inte sitta stilla. Jag måste träna starter utanför banan för att få till det.


Jag utelämnade balanshindren helt och hållet faktiskt. Jag behöver träna på handlingen och det gör vi lika bra med bara kombinationer av hopphinder och Ozzy behöver vila från allt för höga krav. Så jag tänker inte komplicera till det i onödan.


Idag ska vi bara vara somriga och glada!


Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Min gästbok

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards