Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Eva Fabricius - 4 augusti 2010 09:32

  Semestern i Grythyttan... Ozzy spanar...    Ozzy har skjutit sin första 10-taggare...     


Och så träningen då...

Vi har kört lydnad både i måndags och i tisdags. Jag försöker att träna moment och har även tänkt att länka ihop flera moment, men det slutar bara med att vi leker hela tiden. För det är ju mycket roligare!


Men vi fick hjälp med dirigering i linförigheten igår och jag inser nu att jag är usel på att bli dirigerad. För er som inte tränar lydnad, så kan jag berätta att man då går runt i sann militärstil "vänster om marsch, höger om halt, helt om halt" och det är jag kass på (har ej gjort lumpen! :)).

Jag flaxar med armarna istället för att de ska hänga ner och svänga lite fint

Jag går för snabbt

Jag går i helt ojämn takt

Jag är rädd för att vovven ska bli uttråkad och släppa kontakten

mm mm...

Kommentaren efteråt var "ja, men Eddie är ju väldigt glad och tycker att det är superroligt, i alla fall!"


Ha ha, det blir ju inga 10-poängare av det! Jag kan se domarnas sura miner över en superglad terrier som bara lever rövare på planen!


Fast jag är i smyg nöjd... För det är faktiskt det enda som räknas för mig... Att vovve är glad och vill jobba tillsammans med mig...


Hur göra...

Ta mycket hjälp av andra som kan dirigera runt oss

Träna vändningar åt vänster i sann militäranda

Länka ihop momenten i par

Belöna mycket efter två moment i taget men även under momenten

Filma

Koncentration och fokus...


Vad tror ni, kommer vi att lyckas??!!


Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards