Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av Eva Fabricius - 25 augusti 2010 21:31

 

Ja, vi har tränat igen... Fasen, jag kan liksom inte sluta! Och det värsta (fast egentligen bästa) är ju att det går bättre och bättre ju mer vi tränar!


Idag har vi BÅDE kört två timmar lydnad hos Lisa plus att vi åkte förbi klubben och tränade slalom på kvällen. Det var helt fantastiskt att köra agility med pojkarna efter lydnaden hos Lisa. De jobbade koncentrerat men tusan så glatt och motiverat. En fröjd för ett mattehjärta. Slalom kräver ju både fart, glädje OCH koncentration! Och idag bjöd de på alla tre bitarna.


Lydnaden; vi kommer framåt ett steg i taget. Jag är så beroende av glädjen i allt allt! Dagens bedrift var tandvisning med Eddie. Han kunde sitta på sin rumpa och få sina tänder tittade på! Dagens andra vinst var att jag och Eddie blev kommenderade i fria följet och han gjorde det jätte bra, med entusiasm och glädje!


Dagens "förlust"... att Ozzy tuggade sig igenom ett gäng apporter. Från att jag har upplevt att vi har jobbat bra med föremål så har jag nu en hund som tuggar som en galning! Så där är det tillbaka till basic som gäller. Men jag fick med mig bra tips och övningar och jag ska jobba mycket med extern belöning. Så målbilder finns det! Annars ska vi fortsätta jobba på vänstersvängar, halter, ingångar, hoppet, framförgåendet. Men fokus på apportering och "plocka upp"-övningar i ett par veckor!


Ett annat fenomen är skallet. Men jag får ju det bekräftat att Ozzy (för det är främst han) skäller av frustration när han inte förstår eller när han inte behöver tänka till. När han tänker, skäller han inte. Jag ska ha det i åtanke när vi tränar.


Men i slalomet när det går undan, då får både Ozzy och Eddie skälla så mycket de vill!! FREEDOM!

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards