Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

Eddie får pinne i hoppklass & debuterar i appellen!

Av Eva Fabricius - 1 maj 2011 16:49

Vilken galen vecka! Vi har verkligen hårdtränat!


   


I går tävlade vi i agility i Lomma och Eddie nollade hopploppet och tog sin första pinne! YES!! Ozzy var också superduktig, men jag visade honom lite för dåligt så han missade ett hopphinder i samma klass. Matte måste lära sig att ladda om, både efter bra och dåliga lopp! I agilityklassen slarvade Eddie en del och kanske även jag. Ozzy körde jag inte, eftersom gungan var med och jag vill att han ska vara riktigt säker på den först innan vi tar gungan på en tävling.


I dag debuterade både jag och Eddie i appellen i Åhus! Det var en upplevelse som hette duga. Man kan ju inte säga att cairnisar är överrepresenterade direkt i bruksgrenarna. :)


Spåret gick jätte bra, de två första benen. Han gick över sista vinkeln men hittade till slut tillbaka och tog slutapporten. Så alla apporter var med, vilket var jätte bra! Men hans tappade vinkel drog ner poängen lite. Därefter gjorde han en fantastiskt bra budföring!!

        MEN sen var det dags för platsen och typiskt nog blev det ett rejält hundslagsmål 20 sekunder från att momentet var klart. Fasen!!! Vi  la om hundarna men det var oroligt och i den vevan gick även Eddie upp.


Ååååh, det stör mig! Han var så duktig och samlad, koncentrerad på mig. Efter platsen hade jag dålig magkänsla och valde att inte köra lydnaden. Jag vill ha en bra känsla i kroppen när jag tävlar. Det är så viktigt, så jag tror att jag gjorde rätt.


Nu är båda vovvarna utslagna! Mmm, det är så det ska va!


Målbild- efter traumatisk platsläggning. :)

 

 
 
Maja

Maja

1 maj 2011 19:23

GRATTIS igen :)
Blir alltid varm i hjärtat när jag tänker på min favoritbrukscairn! ..och på er andra :)

http://www.majaonemi.wordpress.com

Eva Fabricius

1 maj 2011 19:59

Oh, gois! Tack! Promenad snart??!!
KRAMAR!!!!!!!!

 
Ingen bild

Sara

1 maj 2011 19:38

Bra målbild :-) och grattis igen till debuten och trist med platsliggningen, men lägg den bakom dig nu och tänk inte på det. VIll ju inte föra över dålig energi till lillkillarna.
Gör som vi sa på telefon så blir det säkert bra.
KUL med agilityn också, än en gång! Vilken tävlingshelg!!!
KRAM

Eva Fabricius

1 maj 2011 19:58

Helt rätt, Sara!! Jag ska göra så!!!
Skönt att ha bra stöd. :)
KRAMAR!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Fabricius - 8 januari 2020 19:27


Om du är träningssugen och sugen på fysträning tillsammans med din hund. Häng då på vår löpargrupp på Lunds BK. Vi träffas på onsdagar och lägger upp träningen efter förmåga, lust och intresse. Alla har olika målsättningar och förutsättningar. ...

Av Eva Fabricius - 6 januari 2020 20:39


Flocken har sedan sist utökats med ytterligare en liten borderterrier. Max eller Gibas Riverdance Code, heter han. En fantastiskt härlig hund som smälter så fint in i flocken. Mängder av härlig energi. Fokus för året är agilityn och spåret. Och v...

Av Eva Fabricius - 27 februari 2018 22:23


    Under våren går jag en webbaserad kurs i tävlingspsykologi för Eva-Marie Wergård. Det finns många böcker om ämnet, bra TED-talks, föreläsningar och diskussioner. En av mina favoriter är Pia Sundhage och hennes bok "Spela på bästa fot - Att l...

Av Eva Fabricius - 29 december 2017 18:51

Jag kan varmt rekommendera Charlotte Kallas bok "Styrka, teknik & pannben" om man vill få träningspepp i vintermörkret.    ...

Av Eva Fabricius - 6 november 2017 20:51


Vilka dagar vi har! Vi varvar att träna för nya lydnadsettan, lägre klass bruksspår och agilityn. Jag har också anmält mig och pojkarna till "Fysträning med hund" för Eva-Marie Wergård och till hennes tävlingspsykologikurs. Det ska bli jätte roligt a...

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Min gästbok

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards