Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Nej, vi lyckades inte...

Av Eva Fabricius - 20 april 2010 22:34

med att inte träna...


 


Fast vi har inte gjort allt för påfrestande saker i alla fall.


Igår var det allmänlydnadskurs och Sara var riktigt hård.   Ja, hon tog nästan i med hårdhandskarna när det gällde att få alla allmänlydnadsekipagen att gå med lite mer raka ryggar. Det var eldgaffel i rumpan på dem. Mycket nyttigt!! Jag lär mig så mycket varje gång! Även om jag vet hur jag vill ha det, så måste jag kunna presentera mina tankar så att alla förstår. Det jag gillar mest med vår kurs är att relation alltid kommer först. För har inte hund och ägare en bra relation, då är det lönlöst att börja träna moment eller att gå fint i koppel eller möta andra hundar osv osv... Och det med relation är Sara hejdundrade bra på!

Vi ska filma nästa kursgång.


Idag... snöade det när vi åkte till träningen. Hm, ska man skratta eller gråta?

Jag jobbade med relationen idag med båda vovvarna, efter att ha satt en eldgaffel i rumpan på mig själv. Ibland vill man bara inte träna, speciellt inte i snökaos! Men det blev ju så bra, så jag är supernöjd att vi åkte. Eddies favorittik Tessie var på planen och han brukar ha svårt att jobba med henne där. Men idag gick det!!! Bara det är en vinst för oss! Vi lekte mest, körde framförgående och backa och dansa och kontaktövningar med bra flyt! Och sen avslutade vi med några varv på agilitybanan! Det jag måste tänka på är att dra ut på belöningarna. Nu vill jag bara belöna hela hela tiden. Men det är viktigt att dra ut på det.


På tisdag ska Mattias börja fota ekipagen till Lunds Brukshundklubbs hemsida. Håll tummarna för bra väder!


 

 
 
Ingen bild

Mattis

21 april 2010 11:03

Jag tror att Sara sa att eldgaffeln skulle vara i ryggen inte i R*va... = )

 
Eva

Eva

21 april 2010 20:22

Jo, hon sa baken!!!:)

http://eddieozzy.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mattis

22 april 2010 10:31

hehe

 
Ingen bild

Sara

22 april 2010 11:00

Hmmm, om jag sa baken eller ryggen spelar ingen roll egentligen.... för i båda fallen så sträcker man ju på sig och går rakt med ryggen :-), och det är ju det som är tanken! :-)Vi vill ju inte orsaka ryggskott på våra kära allmänlydnadsekipage :-)Kul att tränigen gick så bra i vädret i tisdags, tänkte på er och tyckte synd om er alla som var på planen.... och jag som trodde att våren var på väg!

 
Eva

Eva

22 april 2010 12:58

Nej, precis! Ryggen eller baken går på ett ut! Det var det jag ville ha fram. Fast ingen har nämnt ordet "röva" förutom Mattias. Så sa aldrig Sara i måndags. ;)

Våren kommer nog nu! Gick det bra igår på kursen? Det gjorde det säkert!
Kram till er båda!

http://eddieozzy.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Fabricius - 8 januari 2020 19:27


Om du är träningssugen och sugen på fysträning tillsammans med din hund. Häng då på vår löpargrupp på Lunds BK. Vi träffas på onsdagar och lägger upp träningen efter förmåga, lust och intresse. Alla har olika målsättningar och förutsättningar. ...

Av Eva Fabricius - 6 januari 2020 20:39


Flocken har sedan sist utökats med ytterligare en liten borderterrier. Max eller Gibas Riverdance Code, heter han. En fantastiskt härlig hund som smälter så fint in i flocken. Mängder av härlig energi. Fokus för året är agilityn och spåret. Och v...

Av Eva Fabricius - 27 februari 2018 22:23


    Under våren går jag en webbaserad kurs i tävlingspsykologi för Eva-Marie Wergård. Det finns många böcker om ämnet, bra TED-talks, föreläsningar och diskussioner. En av mina favoriter är Pia Sundhage och hennes bok "Spela på bästa fot - Att l...

Av Eva Fabricius - 29 december 2017 18:51

Jag kan varmt rekommendera Charlotte Kallas bok "Styrka, teknik & pannben" om man vill få träningspepp i vintermörkret.    ...

Av Eva Fabricius - 6 november 2017 20:51


Vilka dagar vi har! Vi varvar att träna för nya lydnadsettan, lägre klass bruksspår och agilityn. Jag har också anmält mig och pojkarna till "Fysträning med hund" för Eva-Marie Wergård och till hennes tävlingspsykologikurs. Det ska bli jätte roligt a...

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards