Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

GRATTIS OZZY!

Av Eva Fabricius - 7 juni 2010 12:57

Idag fyller Ozzy 1 år! Grattis lillponken!


Han är så duktig, go och fin. Jag undrar dock om han har kommit in i sin första spökålder. Han beter sig lite knasigare än normalt. Är lite fundersam och kan reagera på ljud. Han kör helt enkelt inte på som han brukar. Fästinghalsbandet var det första som jag tog av och det gjorde jag nu i helgen. Och så fick han ett ordentligt bad. Jag har hört allt för många negativa tankar om fästinghalsbanden för att våga chansa. Hoppas att det bara är något tillfälligt!


Någon som kör på är Eddie! Herre gud! Han fick spåra Saras spår i lördags som hon hade lagt till sin schäfer Dirfa. Med kamprullar, metallapporter, skogspinnar och det bästa av allt: EN KAMPRULLE FÖR SCHÄFRAR SOM VAR STÖRRE ÄN HELA EDDIE! Hans reaktion var helt underbar när han kom till slutapporten bakom en buske. Hela kroppen stannade till, han böjde sig fram och sen började hela svansen vifta frenetiskt! Han kastade sig ned och kom upp med den galna kampsaken som han sen absolut inte skulle släppa. Jag försökte byta den mot en av hans egna leksaker, men den var på tok för liten!!! Så jag inser nu att jag måste införskaffa större leksaker, i samma storlek som voffen!


I fredags körde vi agility med Maja och Cecilia. Ja, Eddie var klockren, vilket Ozzy också var ändå tills vi skulle leka med balanshindren. Då ville han inte riktigt vara med längre. Hm, jag blir alltid så orolig när en vovve inte är som vanligt. Man märker det om man är van att jobba med hunden. Ofta klarar de att vara som vanligt i vardagen men mår de dåligt så visar det sig när de måste anstränga sig lite extra.


I söndags gjorde vi lite uppletande i Skrylle vilket fungerade super med båda pojkarna. Så nu ska jag ge Ozzy lite andrum och så hoppas jag att det är antingen spökålder eller fästinghalsbandet.

 
 
Bitte

Bitte

7 juni 2010 15:11

Alltså Eva, jag tror att det är väldigt mycket snickesnack om färstinghalsbanden och mycket oro i onödan. Jag har gått igenom alla olika fästingskydden för att skriva om dem och faktum är att det är väldigt, väldigt ovanligt med problem som verkligen är orsakade av halsbanden. Däremot är halsbanden det mest effektiva skydd du kan ha. Jag har använt fästinghalsbanden på mina beardisar (colliehundar är extremt känsliga mot alla slags nervgifter) utan att ha problem. Twitter och Cirkus har haft fästinghalsband sedan de var pyttevalpar, båda två. Däremot har beardisarna blivit påverkade och sjuka av spot on-preparaten. Och du Eva, vem skulle inte bli trött av leksaker som är lik stora som själva "lekaren"!?!

http://www.dietdog.se/dogblogg

 
Eva

Eva

7 juni 2010 16:02

Ha ha, ja du har kanske rätt! Man vet inte vad man ska tro. Det är ju ett val mellan pest eller kolera. Jag låter honom vila lite och sätter kanske på det igen om några dagar. Tack för dina tankar, Bitte!!!

http://eddieozzy.bloggplatsen.se

 
Cissi och Spray

Cissi och Spray

7 juni 2010 17:43

Spray önskar Ozzy grattis på födelsedagen! Hoppas du får en härlig dag med massor med goda ben och roliga paket att öppna :)

http://blogtown.se/blog.php?id=Spray

 
Ingen bild

Sara och Dirfa

7 juni 2010 20:08

Hipp hipp hurra för stora Ozzy idag!!! Grattis killen och vi hoppas på att det bara är spökålder och värme! Och Eddie är en stjärna, nästa spår får du ha handskar på dig så han inte drar sönder dina händer!!! Med ett sådant trevligt slut lär han väl hoppas på samma igen. Härlig var han att se i spårarbetet och slutapporten :-).

 
Eva

Eva

7 juni 2010 21:50

Ha ha, jag håller med dig, Sara! Han kan inte vara mer laddad!!

http://eddieozzy.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

7 juni 2010 22:03

Klokt beslut om fästinghalsbandet, Eva. Jag känner till för många hundar i min närhet som blir väldigt negativt påverkade - direkt sjuka - av dem, inte minst neurologiskt. Själv skulle jag aldrig våga använda dem på mina hundar. Asta tål inte Ex-Spot heller, så jag kör Frontline och det funkar bra.

Grattis till Ozzy!

http://www.astassida.dinstudio.se

 
Ingen bild

Maja

11 juni 2010 13:05

GRATTIS på 1-årsdagen!!!
Vad pojkarna växer snabbt och vad duktiga ni är med er träning! Vi vill snart sommarträna lite med er.bada Vi behöver också öva på att vara somriga, fika, och bada :)
Jag vet också hundar som blivit dåliga av halsbanden, men de kan ju bli sjuka av fästingar också. Jag är en stor djurälskare men gränsen går banne mig vid dom där äckliga krypen! Usch! Oavsett vad det beror på så hoppas jag att Ozzy snart är sitt gamla jag igen och Zelda vill lära honom att simma som en retriever hörde jag henne säga... :)
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Fabricius - 8 januari 2020 19:27


Om du är träningssugen och sugen på fysträning tillsammans med din hund. Häng då på vår löpargrupp på Lunds BK. Vi träffas på onsdagar och lägger upp träningen efter förmåga, lust och intresse. Alla har olika målsättningar och förutsättningar. ...

Av Eva Fabricius - 6 januari 2020 20:39


Flocken har sedan sist utökats med ytterligare en liten borderterrier. Max eller Gibas Riverdance Code, heter han. En fantastiskt härlig hund som smälter så fint in i flocken. Mängder av härlig energi. Fokus för året är agilityn och spåret. Och v...

Av Eva Fabricius - 27 februari 2018 22:23


    Under våren går jag en webbaserad kurs i tävlingspsykologi för Eva-Marie Wergård. Det finns många böcker om ämnet, bra TED-talks, föreläsningar och diskussioner. En av mina favoriter är Pia Sundhage och hennes bok "Spela på bästa fot - Att l...

Av Eva Fabricius - 29 december 2017 18:51

Jag kan varmt rekommendera Charlotte Kallas bok "Styrka, teknik & pannben" om man vill få träningspepp i vintermörkret.    ...

Av Eva Fabricius - 6 november 2017 20:51


Vilka dagar vi har! Vi varvar att träna för nya lydnadsettan, lägre klass bruksspår och agilityn. Jag har också anmält mig och pojkarna till "Fysträning med hund" för Eva-Marie Wergård och till hennes tävlingspsykologikurs. Det ska bli jätte roligt a...

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards