Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Måndagsagility med filmkameran

Av Eva Fabricius - 16 augusti 2010 19:35

Snabbt hem från jobbet, hundar,leksaker, godis, vatten och så in i bilen. Mattias flänger med med filmkameran.


På klubben träffar vi Martin, Maja, Nemi och Zelda som har byggt en jätte bra bana med flera svårigheter: slalom på raksträcka, staket, kluriga hopphinder och tunnel i en åtta.


Jag lägger upp några filmer från träningen, men det som slår mig är hur otydlig jag är och ibland förstår jag inte att hundarna ändå vet vad jag menar. Men jag skyller min otydlighet på värmen... ;)  Så ni som kollar, tänk inte att jag lägger upp filmerna för att jag gör så rätt, snarare är det en tankeställare i hur jag inte borde göra!


Belöningsträning


Eddie tar ett staket


Eddie i en kombination


Eddie i slalom

Martin ropar "Bra!!!"


Nemi


Ozzymannen hoppar


Ozzy tar slalom

 
 
Ingen bild

Maja

16 augusti 2010 22:06

Tjohejsan! Tack för rolig träning, som alltid. Vad roligt med filmer på bloggen! Älskar Martins braaaaaaa :)
Ses snart på en träning nära dig! Kram

 
Ingen bild

Silje

17 augusti 2010 14:18

Hej Eva

Nu har du Katarina Axelssons mamma på "tråden". Katarina från din skoltid i Arvika.

Jag har kollat på dina filmer och ser hur kul du har med dina hundar. Även jag tränar agility, i light variant med min valpis Emmie, Glima Ilka, en mittelspitz. Hon är född i Skåne, utanför Kristianstad. Emmie har hunnit bli 8 månader så hon får inte hoppa så mycket ännu, fast hemma hoppar hon som värsta tossan till och med över staketet om det vill sig. Sen har jag en gammal corgi som heter Tyra och är avelstik från min corgiuppfödning. Jag ska nu gå över till mittlar för det har visat sig att Tyra har blödarsjukan och det har även hennes dotter som jag hade tänkt ta valpar efter. Emmie kommer att bli min nya avelstik. Agility tycker mina hundar och jag är jättekul och bra motion både för kropp, själ och hundarnas tankeförmåga.

Jag känner lätt igen dig i filmerna, det är kul att se dig igen. Jag hoppas allt är bra med din far, hälsa honom.

Ha det så bra


Margith

Eva Fabricius

17 augusti 2010 14:27

Hej Margith!

Så roligt att du gillar filmerna! Och mina voffisar!

Jag mötte Katarina för någon månad sedan och då berättade hon att du föder upp också. Så roligt!!! Men usch att Tyra blödarsjuka.

Ja, både spetsar och corgies är ju underbara hundar och jag kan tänka mig att dina gillar agility.

Ni får gärna komma och hälsa på om du åker ned och hälsar på Katarina här i Skåne. Det vore jätte kul att ses.
Jag ska hälsa till papppa också. Han bor ju mitt i centrala Arvika och jag försöker att åka upp så ofta som jag kan.

Varma varma hälsningar till er alla!

 
Thereze

Thereze

17 augusti 2010 15:47

Kul att se filmer! Ni tränar hårt :)
Försök tänka mer "stålmannen" när du ska skicka in hundarna i tunneln. Du backar för mycket bakåt.. benen ska vända bakåt men armen ska ge stöd åt hunden. Där kan du tjäna någon sekund på ;) mer ös hos hundarna. Hoppas det går bra med träningen, bara att fråga om du behöver hjälp med något!

http://www.therezegra.tk

Eva Fabricius

17 augusti 2010 16:04

Ja, det är just det där med backandet!!
Jag ska tänka på det! Ett gissel!!

Tack, jag ska försöka komma imorgon. Nu när Lokaltidningen kommer och allt!

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Fabricius - 8 januari 2020 19:27


Om du är träningssugen och sugen på fysträning tillsammans med din hund. Häng då på vår löpargrupp på Lunds BK. Vi träffas på onsdagar och lägger upp träningen efter förmåga, lust och intresse. Alla har olika målsättningar och förutsättningar. ...

Av Eva Fabricius - 6 januari 2020 20:39


Flocken har sedan sist utökats med ytterligare en liten borderterrier. Max eller Gibas Riverdance Code, heter han. En fantastiskt härlig hund som smälter så fint in i flocken. Mängder av härlig energi. Fokus för året är agilityn och spåret. Och v...

Av Eva Fabricius - 27 februari 2018 22:23


    Under våren går jag en webbaserad kurs i tävlingspsykologi för Eva-Marie Wergård. Det finns många böcker om ämnet, bra TED-talks, föreläsningar och diskussioner. En av mina favoriter är Pia Sundhage och hennes bok "Spela på bästa fot - Att l...

Av Eva Fabricius - 29 december 2017 18:51

Jag kan varmt rekommendera Charlotte Kallas bok "Styrka, teknik & pannben" om man vill få träningspepp i vintermörkret.    ...

Av Eva Fabricius - 6 november 2017 20:51


Vilka dagar vi har! Vi varvar att träna för nya lydnadsettan, lägre klass bruksspår och agilityn. Jag har också anmält mig och pojkarna till "Fysträning med hund" för Eva-Marie Wergård och till hennes tävlingspsykologikurs. Det ska bli jätte roligt a...

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards