Alla inlägg den 20 november 2010

Av Eva Fabricius - 20 november 2010 14:45

 

...kan se ut så här...

 


Här ligger Eddies spår, men du kan inte se det. ;)

Spänningen är olidlig.... ska han ta sig runt med mig i släptåg? Och kommer vi att ha alla apporter med oss?


Ja ja, men! Jag gick båda pojkarnas spår själv idag också, utan någon spårläggare. Jag ville inte ha allt för mycket klurigheter. Lite vinklar, spetsar och långa rakor. Eddie fick nog ett 700 meter långt spår, som han tog i ett nafs. Idag pysslade han inte med annat, utan spårade på jätte bra. Alla pinnar och slutbollen hade vi med oss efteråt.

 


 

Här är Eddie, mitt knä och och Eddies boll med på en bild.


Ozzy fick ett kanske 600 meter långt spår som han löste snyggt och prydligt. Han är mycket noggrann och vill ha med sig hela spåret. Han markerade pinnarna fint, men slutet i form av en boll gick han raskt över och totalignorerade. Hm, han visste kanske att det var sista grejen? Jag har sett beteendet hos honom några gånger nu, så pojken behöver mycket variation.


En lyckad spårdag!



Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Min gästbok

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards