Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Hm, får hundarna för mycket ...

Av Eva Fabricius - 19 april 2010 09:59

mat?


Senaste gången vi handlade foder så blev det ett högenergifoder. Med 25% fett! Jag tror att det blir lite för mycket av det goda!


Men för att jämna till fettintaget så var jag ute occh sprang med vovvarna igår. Och det gick hur bra som helst! Båda tyckte att det var jätte roligt!


Annars ska vi faktiskt ta det lugnt denna vecka. Idag är det allmänlydnadskurs för min, Mattias och Ozzys del och på lördag ska Eddie debutera på agilitytävlingsbanorna. Mycket spännande! Jag är faktiskt mest nervös för att han ska göra sin överslagshandling som han gör när han är uppspelt; kissar i en tunnelöppning! Jag hoppas att han håller sig ifrån det!


Vi körde lite agility igår morse på klubben. Ozzy fick verkligen rasa av sig bland alla hinder. Han behöver det nu eftersom han har extremt mycket energi. Eddie fick ta HELA slalomet och det klarade han galant från båda hållen plus gungan.


Så denna vecka, ska vi som sagt, ta det lugnt. Vara ute mycket, leka mycket, kanske lite korta spår och kanske en joggingrunda. Mer jobba på relation och fysik än rena moment. Ja, Maja kanske vill gå ut och gå med oss? Fast utan den löpande Nemi...


Allt gott till er alla!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Fabricius - 8 januari 2020 19:27


Om du är träningssugen och sugen på fysträning tillsammans med din hund. Häng då på vår löpargrupp på Lunds BK. Vi träffas på onsdagar och lägger upp träningen efter förmåga, lust och intresse. Alla har olika målsättningar och förutsättningar. ...

Av Eva Fabricius - 6 januari 2020 20:39


Flocken har sedan sist utökats med ytterligare en liten borderterrier. Max eller Gibas Riverdance Code, heter han. En fantastiskt härlig hund som smälter så fint in i flocken. Mängder av härlig energi. Fokus för året är agilityn och spåret. Och v...

Av Eva Fabricius - 27 februari 2018 22:23


    Under våren går jag en webbaserad kurs i tävlingspsykologi för Eva-Marie Wergård. Det finns många böcker om ämnet, bra TED-talks, föreläsningar och diskussioner. En av mina favoriter är Pia Sundhage och hennes bok "Spela på bästa fot - Att l...

Av Eva Fabricius - 29 december 2017 18:51

Jag kan varmt rekommendera Charlotte Kallas bok "Styrka, teknik & pannben" om man vill få träningspepp i vintermörkret.    ...

Av Eva Fabricius - 6 november 2017 20:51


Vilka dagar vi har! Vi varvar att träna för nya lydnadsettan, lägre klass bruksspår och agilityn. Jag har också anmält mig och pojkarna till "Fysträning med hund" för Eva-Marie Wergård och till hennes tävlingspsykologikurs. Det ska bli jätte roligt a...

Presentation


En blogg om hundglädje, barnglädje, träningsglädje och livsglädje. En blogg om mina terriers Eddie, Ozzy och Max och om min familj Mattias, Maja och Vilma.


Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Min gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards